BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ostrowska Izabela (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Rekomendacje konsumenckie jako sposób pozyskiwania klientów w dobie kryzysu
Customer Recommendation as a Way Of Attracting Clients in the Time Of Crisis
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 46, s. 219-228, tab., rys.
Tytuł własny numeru
Młodzi ekonomiści wobec kryzysu Sektor usług. Innowacje. Marketing
Słowa kluczowe
Rekomendacje, Konsument, Klient, Kryzys gospodarczy
Recommendation, Consumer, Customer, Economic crisis
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W pracy autorka omówiła rolę rekomendacji konsumenckich. Badania autorki pokazują, że osoby z segmentu młodych dorosłych chętnie polecają sobie różne marki produktów i usługodawców. Jako nabywcy poszukują informacji o produktach także u swoich znajomych. Firmy mogą te naturalne skłonności klientów wzmacniać poprzez specjalne programy typu "poleć znajomemu". Z drugiej strony firmy powinny zadbać o proces reklamacyjny w firmie, tak aby negatywne informacje o marce się nie rozprzestrzeniały. (abstrakt autora)

The author of this work has described the value of customer recommendations. Scientific research shows that young adults used to recommend each other various brands of products and services. As buyers themselves they also look for product information from their familiars. Trade companies can amplify these natural tendencies through special 'member to member' programs. On the other hand the companies should take care of their customer complaint process to prevent sharing the negative opinions about their Brand. (author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Łapeta, Referencje sprzedają najlepiej, "Marketing w Praktyce" 2003, nr 1, s. 14-17.
  2. Jakość usług turystycznych, red. A. Panasiuk, Wydaw. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2007, s. 77.
  3. J. Otto, Zadowolenie klienta i wartość dla klienta, "Marketing i Rynek" 1999, nr 12, s. 18.
  4. A. Nieścior, Lojalność klientów. Uwagi na marginesie normy ISO 9001:2000, "Problematyka Jakości" 2001, nr 12, s. 30.
  5. A. Grzesiuk, Nasz klient - nasz zysk, "Marketing w Praktyce" 1998, nr 3, s. 21-23.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu