BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Zioło Katarzyna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Marketing innowacji w mikro i małych przedsiębiorstwach jako źródło budowania przewagi konkurencyjnej
The Marketing of Innovation in the Micro and Small Enterpraises,as a Sourcebuilding the Competitive Superiority
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 51, s. 367-374, tabl.
Tytuł własny numeru
Uwarunkowania rynkowe rozwoju mikro i małych przedsiębiorstw Mikrofirma 2010
Słowa kluczowe
Marketing, Innowacje, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Marketing, Innovations, Small business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Pojęcie innowacji oznacza fakty, zjawiska i procesy o charakterze technicznym, organizacyjnym, psychologicznym czy społecznym. Związane jest ono nierozłącznie ze zmianą, reformą, nowością. Innowacje to zmiany twórcze w strukturach gospodarczych, w technice, przyrodzie i systemie społecznym. Jest to rozwiązywanie trudności, które prowadzi do reformy istniejącego stanu rzeczy i przyczynia się do postępu(fragment tekstu)

The micro and small enterprises are very essential part of economy - they modernize industrial structure, expand "culture of enterprise" and generate new places of work. These enterprises must show an innovation attitude to develop and resilient operate. The companies have to introduce the system changes to succeed in present turbulent times. They increase the flexibility and learn how to satisfy the customer's needs as well as possible. These assumptions can be reached with the marketing of innovation. In this way the micro and small enterprises can continue their business and have the superiority in comparison with rivals.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Pomykalski, Zarządzanie innowacjami, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001
  2. J.A. Schumpeter, Teoria rozwoju gospodarczego, Warszawa 1960
  3. Ph. Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Gebetner & Ska, Warszawa 1994
  4. P. McGowan, Innowacja i przedsiębiorczość wewnętrzna, w: Praktyka kierowania, red. D.M. Stewart, PWE, Warszawa 1994
  5. J. Penc, Innowacje i zmiany w firmie. Transformacja i sterowanie rozwojem przedsiębiorstwa, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1999
  6. E. Stawasz, Innowacje a mała firma, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1999
  7. A. Bielawska, Podatek dochodowy w sterowaniu działalnością inwestycyjną małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1993
  8. P.F. Drucker, Praktyka zarządzania, Akademia Ekonomiczna, Kraków 1994
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu