BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Tomaszewicz Agnieszka (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Rozwój portali społecznościowych w Polsce
The Development of Social Networking Websities in Poland
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 57, s. 375-385, rys.,tab., bibliogr. 20 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju.Cz. I
Słowa kluczowe
Rozwój, Serwisy społecznościowe
Development, Social networking
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Przynależność do wirtualnych społeczności pozwala na swobodną wymianę zdań i opinii, dzięki czemu możliwe jest powstanie różnorodnych grup użytkowników posiadających wspólne zainteresowania. "Między podmiotami komunikującymi się ze sobą w sieci dochodzi do tworzenia pewnego rodzaju więzi. Jest to zjawisko charakterystyczne dla koncepcji tzw. społeczności wirtualnych. Koncepcja ta zakłada, że użytkownicy Internetu - konsumenci w coraz większym stopniu tworzyć będą wirtualne grupy, jednolite pod względem zainteresowań, potrzeb, stylów życia, niezależnie od miejsca gdzie się fizycznie znajdują".(fragment tekstu)

The article presents the current list of most popular social network sites in Poland and their importance for the further development of virtual communication. It contains also some information regarding the contemporary portrait of the polish Internet user with a special focus on their aims and their net activity. The article shows also, to some extent, the social networking websites potential and the contemporary trends of their utilization(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Błaszczak A., Docenić portale społecznościowe, "Rzeczpospolita" z dnia 16 lutego 2010 r.
  2. Castells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  3. Chmielarz W., Systemy biznesu elektronicznego, Difin, Warszawa 2007 r.
  4. Diagnoza społeczna 2009. Warunki i jakość życia Polaków, red. J. Czapiński, T. Panek, Rada Monitoringu Społecznego, Warszawa 2009 r.
  5. "Dziennik" z dnia 12 marca 2009 r.
  6. Gregor B., Stawiszyński M., e-Commerce, Oficyna Wydawnicza "Branta", Bydgoszcz - Łódź 2002 r.
  7. http://pl.nielsen.com
  8. http://wiadomosci.mediarun.pl
  9. http://www.gazeta.pl
  10. http://www.gazetaprawna.pl
  11. http://www.internetstandard.pl
  12. http://www.mediarun.pl
  13. http://www.rp.pl
  14. http://www.universalmccann.com.pl
  15. Jaskowska B., Anno Domini 2009: serwisy społecznościowe i mikroblogi, Megapanel PBI/Gemius, http://www.internetstandard.pl
  16. Korzystanie z Internetu, CBOS, Warszawa 2009, www.cbos.pl
  17. Megapanel PBI/Gemius, Ranking najpopularniejszych serwisów, listopad 2009, http://www.internetstandard.pl
  18. Podsumowanie 2009 roku: interactiv (część 1), http://www.internetstandard.pl
  19. "Rzeczpospolita" z dnia 17 lutego 2010 r.
  20. Świderek T., Serwisy społecznościowe napędzą mobilny Internet, "Gazeta Prawna" z dnia 16 lipca 2009 r.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu