BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mężyk Anna (Politechnika Radomska im. Kazimierza Pułaskiego)
Tytuł
Nowe usługi - szansa dla transportu zbiorowego
New Services - the Chance for Public Transport
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 59, s. 185-195, bibliogr. 5 poz.
Tytuł własny numeru
Innowacje w transporcie: korzyści dla użytkownika
Słowa kluczowe
Innowacyjność, Transport, Transport pasażerski, Usługi turystyczne
Innovative character, Transport, Passenger transport, Tourism services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Wzmocnienie roli transportu zbiorowego w obsłudze przewozów pasażerskich wymaga działań w trzech kierunkach: stałego doskonalenia jakości usług przewozowych, wzbogacania ich poprzez rozwój integracji i intermodalności, a także opracowania zupełnie nowych koncepcji, gdzie usługa przewozowa będzie tylko elementem oferty. Nowe usługi w transporcie zbiorowym mogą być efektywnym sposobem pozyskania klientów, szczególnie poprzez ich połączenie z turystyką i rozrywką oraz ochroną i promocją zdrowia. We wszystkich trzech obszarach działania dużą rolę odgrywają innowacyjne rozwiązania techniczne i organizacyjne. Ze względu na presję ekonomiczną, której podlegają przedsiębiorstwa przewozowe w transporcie zbiorowym, wdrożenie wielu nowych rozwiązań nie byłoby możliwe bez zaangażowania finansowego władz publicznych. Jednak budżety publiczne również mają coraz bardziej ograniczone możliwości. Zatem szczególne znaczenie dla przyszłości transportu zbiorowego będą miały innowacje ukierunkowane na redukcję kosztów, a także koncepcje stwarzające nowe możliwości zarobkowania i włączające nowe źródła finansowania usług.(fragment tekstu)

The technical and organizational innovations are of great importance for the future of public transport. Their introduction is aimed mainly at the reduction of the costs of transport services and significantly enhancing of their quality, to be achieved through intermodality and integration of various transport modes. An effective way of gaining new clients for public transport seemed to be offering of new services, which join public transport with leisure and tourism or and health care and promotion. The examples of such services are presented in the paper.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Genügend Probleme im ÖPNV, "Internationales Verkehrswesen" 2005, nr 6.
  2. Lange V., Wywiad z L. Nefiodowem, "Morgenwelt" 1999, nr 6.
  3. Rennspiel U., Speer G.: ÖPNV für Touristen zum Nulltarif. Die Sauerland-Card - ein Modell für den sanften Tourismus. "Der Nahverkehr" 2008, nr 10.
  4. Rozrywka i turystyka: szansa dla transportu publicznego. List Informacyjny (UITP) z marca 2003 roku, www.uitp.org/publications/corebriefs.cfm.
  5. Sieć obywatelska. Wykorzystanie potencjału publicznego transportu pasażerskiego w Europie, Zielona Księga Komisji Europejskiej, 1996. Wydane przez Izbę Gospodarczą Komunikacji Miejskiej.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu