BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Wojan Władysław (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Nowoczesne technologie transportowe jako czynnik kształtujący społeczną odpowiedzialność biznesu i reputację przedsiębiorstwa
Modern Transport Technology as a Factor Shaping Social Cooperate Responsibility and Business Ethics
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 59, s. 255-266, bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Innowacje w transporcie: korzyści dla użytkownika
Słowa kluczowe
Technologie transportowe, Społeczna odpowiedzialność biznesu
Transport technologies, Corporate Social Responsibility (CSR)
Uwagi
summ.
Abstrakt
Nie można wskazać konkretnych czynności podejmowanych przez przedsiębiorstwa na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu. Wszystkie tego typu działania są na ogół indywidualnie dopasowane do profilu i możliwości danego przedsiębiorstwa. Istotne jest natomiast bezustanne branie pod uwagę zarówno procesów zachodzących wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i w jego bezpośrednim otoczeniu. Ważna jest optymalizacja procesów operacyjnych w przedsiębiorstwach sektora TSL, która powinna być jednym z priorytetów przedsiębiorstw nastawionych na umacnianie swojej pozycji rynkowej. Niemniej jednak nie należy zapominać, że wszystkie wprowadzone zmiany czy innowacje wymagają oddzielnej analizy, biorącej pod uwagę aspekty społeczne (w tym aspekty społeczne zachodzące wewnątrz przedsiębiorstwa).(fragment tekstu)

The scope of this article covers analysis of the impact of teleinformatics technologies and Intelligent Transportation Systems on transport market and potential benefits of new services and its quality. Main focus has been put on Corporate Social Responsibility and possibility of obtaining of the title of premium brand in the market. The article presents a significant meaning of the reputation of enterprises as the factor enabling to keep the market position during an economic crisis.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adamczyk J., Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw. Teoria i praktyka, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2009.
  2. Babis H., Czaplewski R., Telematyka w procesie unowocześniania polskiego transportu, "Spedycja Transport Logistyka" 2004, nr 9.
  3. Biuletyn Informacyjny Ministerstwa Infrastruktury 2004, nr 4.
  4. CEMT/ITF (2007): Congestion, a Global Challenge: The Extent of and Outlook for Congestion in Inland, Maritime and Air Transport, Ministerial meeting on Mitigateing Congestion, Bułgaria 2007.
  5. DG TREN (2008): Energy and Transport in Figures 2007/08.
  6. Frederick W.C., Davies K., Post J.E., Business and Society. Cooperate Strategy, Public Policy, Ethics. McGraw-Hill Publishing Company, New York - Toronto 1988.
  7. http://ec.europa.eu/enterprise/glossary/index_pl.htm.
  8. http://ec.europa.eu/transport/road/consultations/its_en.htm.
  9. Krukowska M., Szanowani poszukiwani, "Forbes", 07/2009.
  10. Manifest "Leading businesses of the future will be those whose core business directly addresses global challenges". Group of CEOs from the World Business Council for Sustainable Development, 2005.
  11. Möglichkeiten und Grenzen des Einsatzes von Telematik im Verkehr, "Internationales Verkehrswesen" 2003, nr 12.
  12. Nelson J., Business as Partners in Development, creating Wealth for Countries, Companies and Communities, The Prince of Wales Business Leaders Forum, The World Bank and The United Nations Development Programme, London 1996.
  13. Summary and analysis of eyefortransport's survey: "Green Transportation and Logistics", FC Group/eyefortransport, Londyn 2008.
  14. Thom H., Zarządzanie zasobami. Koncepcja ewolucyjna a koncepcje rewolucji realizacji zmian w przedsiębiorstwie, w: Nowoczesne tendencje w nauce i praktyce zarządzani przedsiębiorstwem, red. J. Kortan, Społeczna Wyższa Szkoła Przedsiębiorczości, Łódź 1997.
  15. WBCSD, Sustainable Production & Consumption from a Business Perspective, 1997, za: Sustainable Production & Consumption Facts and Trends from a Business Perspective, Switzerland 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu