BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Leśniewska Aleksandra (University School of Physical Education in Wrocław)
Tytuł
Customer Relationship Management in a Fitness Club - Case Study of IT Solutions Applied in a Selected Organization
Zarządzanie relacjami z klientem w fitness klubie - analiza narzędzi IT w wybranej organizacji
Źródło
Informatyka Ekonomiczna / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, 2014, nr 4 (34), s. 66-76, rys. tab., bibliogr 13 poz.
Business Informatics / Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
Słowa kluczowe
Zarządzanie, Relacje z klientami, Informatyka, Sport
Management, Relationships with customers, Information science, Sport
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Artykuł prezentuje strukturę dwóch rozwiązań IT wpierających zarządzanie relacjami z klientem, które zostały zastosowane w fitness klubie. Analiza opisywanych narzędzi koncentruje się głównie wokół ich funkcji oraz modułów, które odwołują się do zarządzania danymi oraz do regularnego kontaktu z klientem. W związku z ciągłym i aktywnym rozwojem branży fitness w Polsce za cel artykułu uznano prezentację rozwiązań CRM wybranej organizacji oraz analizę ich funkcjonalności oraz przydatności zarówno dla menedżerów, jak i dla klientów. Artykuł ponadto wskazuje na pewne ograniczenia wynikające z zastosowania technologii informacyjnych tego typu w fitness klubach.(abstrakt oryginalny)

This paper presents the structure of two information systems based on customer relationship management applied in a fitness club as a case study. The analysis of selected IT solutions is focused on their functions and modules which allow the maintenance of contact with the client and constant customer care. As the fitness business is actively growing in Poland, the cognitive goal of the paper is to present IT solutions applied in a selected fitness club as a proposal of how to manage a sports organization but also discuss those tools in terms of their usefulness and benefits for both sides - managers of the fitness club as well as the clients. The article also indicates probable precariousness of presented IT tools.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Beliczyński J., 2006, Koncepcja zarządzania relacjami z klientami, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nr 700.
  2. Dejnaka A., 2002, CRM. Zarządzanie kontaktami z klientami, Helion, Gliwice.
  3. Gajek K., Morawski M., 2009, Nowoczesne formy komunikacji hotelu z klientem, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, t. 559, pp. 468-476.
  4. Jakubowski J., 1999, CRM - Customer Relationship Management. Zarządzanie relacjami z klientem, V Konferencja PLOUG, Zakopane.
  5. Morawski M., Stosik A., 2009, Zarządzanie kapitałem ludzkim. Dla menedżerów w sporcie, Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu.
  6. Orzelska P., 2010, System CRM podstawą sukcesu zarządzania relacjami z klientem, [in:] Skrzypek E. (ed.), Materiały Konferencyjne Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej: Klient jako wyznacznik sukcesu organizacji, 6-7 V 2010, Lublin.
  7. Stachowicz-Stanusch A., Stachowicz J., 2002, Zarządzanie poprzez wartości a proces wdrażania Zarządzania Relacjami z Klientem (CRM), [in:] Grudzewski W.M., Hejduk I.K. (eds.), Przedsiębiorstwo przyszłości - wizja strategiczna, Difin, Warszawa.
  8. The IHRSA Global Report, 2013, www.download.ihrsa.org/research/2013_European_HealthClub_Report-LOW.pdf.
  9. Wróblewska W., 2013, Customer relationship management (CRM) as a source of organization success, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Przyrodniczo-Humanistycznego w Siedlcach, nr 97.
  10. http://suuntoshop.cz/index.php?s=product&id=622.
  11. http://www.benefitsystems.pl/kartymultisport.aspx.
  12. http://www.cycling-online.com/Equipment/Suunto_Fitness_Solution.
  13. http://www.pedalstudio.co.uk/wp-content/uploads/2010/12/Suunto-Fitness-Solution.jpg.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1507-3858
Język
eng
URI / DOI
http://dx.doi.org/10.15611/ie.2014.4.07
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu