BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Budzanowska-Drzewiecka Małgorzata (Uniwersytet Jagielloński w Krakowie)
Tytuł
Młodzi konsumenci jako odbiorcy reklam telewizyjnych
Young Customers as the Television Advertising Receivers
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 54, s. 187-194
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Zachowania nabywców - wczoraj, dziś i jutro. Zachowania nabywców na konkurencyjnym rynku
Słowa kluczowe
Reklama telewizyjna, Młodzież, Konsument, Reklama
Television advertising, Youth, Consumer, Advertising
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Reklama kierowana do młodych odbiorców powinna uwzględniać specyficzne rozwiązania wynikające z cech charakterystycznych grupy docelowej. W ramach opracowania autorka porusza tę kwestię, starając się w oparciu o przegląd dostępnych w literaturze wyników badań wskazać na podstawowe zasady konstruowania skutecznej reklamy, wiążąc je z uwarunkowaniami rozwojowymi młodych konsumentów.(abstrakt autora)

Advertising targeting to young consumers needs specific principles and should assumed determinants of the targeted market. The study is a presentation of the collected research results which concentrate on young consumers as the television advertising viewers. Results of the research allow making a summarize of the main elements of commercials taking into consideration the development stages of young customers(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. D Vakratsas, T. Ambler, How Advertising Works: What Do We Really Know? "Journal of Marketing" 1999, Vol. 63, No. 1,
  2. M. Przetacznik-Gierowska, G. Makiełło-JarŜa, Psychologia rozwojowa i wychowawcza wieku dziecięcego, WSiP, Warszawa 1992,
  3. D.J. Roedder, Consumer Socialization of Children: A Retrospective Look at Twenty-five Years of Research, "Journal of Marketing Research" 1999, Volume 26
  4. H. Bee, Psychologia rozwoju człowieka, Zysk i S-ka, Poznań 2004
  5. A. Ryłko-Kurpiewska, Dziecko - odbiorca traktowany instrumentalnie, "Marketing w Praktyce" 2004, nr 8,
  6. A. Dalidowicz, Dzieci a reklama telewizyjna, "Marketing i Rynek" 2002, nr 5
  7. P. Meyer, NextKids: Za co dzieci lubią reklamy, "Brief" 2003, nr 47
  8. V.K. Prasad, L.J. Smith, Television Commercials in Violent Programming: An Experimental Evaluation of Their Effects on Children, "Journal of the Academy of Marketing Science" 1994, Vol 22, No. 4
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu