BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Klimkowska Regina (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie / Wydział Zarządzania)
Tytuł
Oddziaływanie polityki pieniężnej na rynek samochodów osobowych w Polsce
The Influence of the Monetary Policy on the Polish Car Market
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 55, s. 25-35, tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania podmiotów na konkurencyjnym rynku. Konkurencyjność podmiotów na ewoluujących rynkach
Słowa kluczowe
Polityka pieniężna, Rynek samochodowy
Monetary policy, Car market
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Autorka przedstawia wpływ polityki pieniężnej na polski rynek samochodowy w latach 1994-2009. Polityka monetarna sama nie ma wpływu na rynek samochodowy. Polityka monetarna działa, kiedy następuje wzrost ekonomiczny, a bezrobocie i inflacja spadają. Wtedy coraz niższe stopy procentowe są czynnikami powodującymi wzrost zakupów na rynku samochodowym. Autorka wskazała również, jak kryzys finansowy zmienił rynek samochodowy.(abstrakt oryginalny)

The author presents the influence of the monetary policy on the Polish car market in the years1994 -2009. The monetary policy itself does not influence the car market. The proper applied monetary policy works, when there is the economical growth and both the unemployment and the inflation go down. So then the lower interest rates are the factors that increase the number of purchases on the car market. The author mentioned also how the financial crisis changed the car market.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. W.L. Jaworski, Z. Krzyżkiewicz, B. Kosiński, Banki - rynek, operacje, polityka, Poltext, Warszawa 1994.
  2. K. Markowski, Rola państwa w gospodarce kapitalistycznej, PWE, Warszawa 1989.
  3. Podstawy marketingu, red. J. Altkorn, Instytut Marketingu, Kraków 2003.
  4. J. Szewczak, Cudowny plan czy kolejne obiecanki, "Gazeta Finansowa" 2010, nr 5.
  5. J. Szewczak, Polska idzie hiszpańską drogą, "Gazeta Finansowa" 2010, nr 6, s. 31.
  6. J. Szewczak, Zapożyczeni na styk - na krawędzi,"Gazeta Finansowa" 2010, nr 1, s. 20-21.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu