BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Oczachowska Alina (Politechnika Koszalińska)
Tytuł
Wpływ dzieci na zachowania nabywcze ich rodziców
The Influence of Children on their Parents' Buying Behaviors
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 54, s. 239-248, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Zachowania nabywców - wczoraj, dziś i jutro. Zachowania nabywców na konkurencyjnym rynku
Słowa kluczowe
Dzieci, Zachowania konsumenta, Zachowania klientów
Children, Consumer behaviour, Customer behaviour
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Obecnie na kształtowanie obrazu świata dziecka mają ogromny wpływ media, zwłaszcza telewizja. Każde nieomal dziecko pod wpływem perswazji reklam telewizyjnych pragnie mieć reklamowany produkt. Z kolei dziecko stosując swoje środki oddziaływania, namawia rodziców do kupna wybranego przez siebie produktu; dzieje się tak w 90% przypadków. Poza tym dzieci są wręcz ekspertami w znajomości rynku i odgrywają wiele ról w procesie podejmowania decyzji przy zakupie produktów przeznaczonych dla całej rodziny.(abstrakt autora)

Today media enormously influence the process of forming the image of the world that children have. Almost every child under the pressure of TV commercials wants to have an advertized product. A child applying one's persuasive measures importunes parents for buying the product selected by him or her. It is so in 90% of the cases. Besides, children play many roles and are experts in the process of taking decisions concerning buying products dedicated to the whole family.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. L. Witek, Merchandising w małych i duŜych firmach handlowych, Wyd. C.H. Beck, Warszawa 2007
  2. M. Piotrowski, Szkodzi czy pomaga? O reklamie skierowanej do dzieci, "Aktualności Telewizyjne" nr 4 OBOP, Warszawa 1994, s. 81, za: A. Kozłowska, Reklama. Socjotechnika oddziaływania, Wyd. Szkoły Głównej Handlowej, Warszawa 2001
  3. S. Smyczek, Dysonans pozakupowy - poraŜka czy obszar działania firmy? "Marketing i Rynek" 2002, nr 3; L. Garbarski, Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu