- Autor
- de Pourbaix Paweł (Akademia Leona Koźmińskiego w Warszawie)
- Tytuł
- Proces zakupowy młodych nabywców
Purchase Process of Young Customers - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 54, s. 263-270
- Tytuł własny numeru
- Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Zachowania nabywców - wczoraj, dziś i jutro. Zachowania nabywców na konkurencyjnym rynku
- Słowa kluczowe
- Młodzież, Zakupy online
Youth, Online shopping - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Zachowania młodych konsumentów na rynku są specyficzne. Wpływ na to mają ich cechy psychomotoryczne, społeczne i ekonomiczne. Młodzież wykazuje swą odmienność od innych grup, tj. dziecięcych i dorosłych konsumentów. W przyszłości młodzi konsumenci będą odbiorcami "dorosłych" dóbr i usług, dysponując ponadto własnymi i relatywnie większymi środkami finansowymi. Z punktu widzenia firm działających na tym rynku oznaczać to moŜe szansę na długookresową inwestycję w obecnie młodych, a w przyszłości dorosłych klientów. Zachowania rynkowe tej grupy należy systematycznie obserwować, a działania do nich kierowane opierać na zdobytej w ten sposób wiedzy. Młodzi konsumenci juŜ dziś stanowią i w przyszłości stanowić będą wyzwanie dla coraz efektywniejszych działań rynkowych producentów, dystrybutorów oraz sprzedawców kierujących swoją ofertę do tej grupy konsumentów(abstrakt autora)
In general, behavior of young consumers is distinctive than of the other segments, like children and adults. These differences result from their different psycho-motoric, social and economic characteristics. In the future their purchasing power will grow considerably, and they start to consume "adult" products and services. From a company's perspective this creates an opportunity to invest in "development" of young/ teenage consumers, to turn them into future "adult" customers. However, development and implementation of marketing strategies targeted at teenage segment poses many difficulties. It especially requires systematic observation and research to acquire necessary knowledge about teenagers. They are "difficult" customers, challenging common knowledge of managers of companies targeting them.(fragment of text) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- A. Olejniczuk-Merta, Rynek młodych konsumentów, Difin, Warszawa 2001; A. Olejniczuk- Merta, Współczesne dylematy młodych konsumentów, Instytut Rynku Wewnętrznego i Konsumpcji, Warszawa 2003
- A. Jachnis, J.F. Terelak, Psychologia konsumenta i reklamy, Oficyna Wydawnicza Branta, Bydgoszcz 1998,
- Ph. Kotler, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 294; L. Garbarski, Zachowania nabywców, PWE, Warszawa 1998
- Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Język
- pol