- Autor
- Zięba Karolina (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie)
- Tytuł
- Czynniki kształtujące zachowania nabywcze młodych konsumentów
Factors Shaping the Purchasing Behaviors of Young Consumers - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 54, s. 271-279, rys., tab.
- Tytuł własny numeru
- Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Zachowania nabywców - wczoraj, dziś i jutro. Zachowania nabywców na konkurencyjnym rynku
- Słowa kluczowe
- Zachowania klientów, Młodzież, Konsument
Customer behaviour, Youth, Consumer - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Artykuł dotyczy specyfiki docierania do segmentu młodych konsumentów przez przedsiębiorstwa. Podano wyniki badań wskazujące na to, iż dzieci i młodzież to segment rynku różniący się znacznie od dorosłych. Przedsiębiorstwa kierujące swoje przekazy marketingowe do tych grup powinny je dostosować do preferencji i oczekiwań segmentu młodych konsumentów, którego rola staje się coraz ważniejsza.(abstrakt autora)
The paper determines the specificity of reaching the segment of young consumers by companies. The research results are presented, indicating that children and youth market segments differ significantly from adults. The companies aiming their marketing messages to these groups should adapted them to the preferences and expectations of the segment of young consumers, whose role is becoming increasingly important.(author's abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- A. Olejniczuk-Merta, Rynek młodych konsumentów, Difin, Warszawa 2001,
- G. Adamczyk, Młody konsument jako uczestnik procesów rynkowych i jego aktywność, Roczniki Naukowe Akademii Rolniczej w Poznaniu, Akademia Rolnicza w Poznaniu, Poznań 2007
- W. Pizło, Znaczenie członków gospodarstwa domowego w procesie zakupu dóbr konsumpcyjnych w społeczeństwie postindustrialnym, Roczniki Naukowe SGGW, Wyd. Naukowe SGGW, Warszawa 2007,
- M. Lindstrom, Dziecko reklamy, Świat KsiąŜki, Warszawa 2005
- Rodziny ludzi młodych jako uczestnicy rynku, red. A. Kusińska, PWE, Warszawa 2005
- Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Język
- pol