- Autor
- Rzychoń Tomasz (Uniwersytet Szczeciński)
- Tytuł
- Skuteczność audytu marketingowego i dylematy pomiaru skuteczności działań marketingowych
Effectiveness of Marketing Audit and Dilemmas of Measuring Marketing Actions' Effectiveness - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2013, nr 34 T.2, s. 51-63, tab., bibliogr. 21 poz.
- Tytuł własny numeru
- Zarządzanie i marketing - tom 2
- Słowa kluczowe
- Marketing, Audyt, Ocena działalności przedsiębiorstwa, Pomiar efektywności
Marketing, Audit, Performance evaluation of enterprises, Efficiency measurement - Uwagi
- streszcz., summ..
- Abstrakt
- W artykule przytoczono wyniki badań przeprowadzonych w obszarze skuteczności i efektywności marketingu organizacji oraz tezy dotyczące celów audytu marketingowego jako usługi doradczej łączącej funkcję kontrolną skuteczności marketingu z funkcją "miękką", wskazującą organizacji kierunki zmian. Rozważono problem badań jakościowych, a ilościowych w obszarze skuteczności i efektywności marketingu organizacji oraz w obszarze skuteczności audytu marketingowego. Wskazano przesłanki stosowania funkcji kontrolnej i funkcji kreatywnej audytu marketingowego. Zaproponowano metodę pomiaru skuteczności audytu marketingowego w odniesieniu do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, które w znacznej większości nie stawiają sobie celów marketingowych i nie monitorują stopnia ich realizacji. (abstrakt oryginalny)
The article presents research results that were held in the area of effectiveness and effi ciency of organization's marketing as well as thesis on aims of marketing audit as a counseling service consolidating a function of controlling marketing effectiveness with a "soft" function that pinpoints directions of change to the organization. The article considered the problem of quality versus quantity research in area of effectiveness and effi ciency of the organization's marketing as well as in area of effectiveness of marketing audit. There are marked, in the article, prerequisites for applicating the controlling function and the creative function of the marketing audit. There is formulated a method of measuring effectiveness of marketing audit in relation to micro-, small and middle enterprises, amongst whom not many defi ne their marketing targets or monitor it's execution. (original abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Balcerzak-Paradowska B., Bednarski M., Głogosz D., Kusztelak P., Ruzik-Sierdzińska A., Mirosław J., Przedsiębiorczość kobiet w Polsce, PARP, Warszawa 2011.
- Cheverton P., Kluczowe umiejętności marketingowe. Strategie, techniki i narzędzia sukcesu rynkowego, One Press, Gliwice 2006.
- Doyle P., Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa 2003.
- Dryl W., Audyt marketingowy, CeDeWu, Warszawa 2010.
- Dryl W., Dryl T., Kontrola marketingowa w przedsiębiorstwie jako element zarządzania organizacją, "Prace i Materiały Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego" 2008, nr 4.
- Jabłoński M., Jabłoński A., Audyt marketingowy jako narzędzie oceny skuteczności i efektywności działań marketingowych, "Controlling i Rachunkowość Zarządcza" 2005, nr 2.
- Kahneman D., Pułapki myślenia: o myśleniu szybkim i wolnym, Media Rodzina Sp. z o.o., Poznań 2012.
- Koszty i efekty działań marketingowych, red. L. Garbarski, Wyd. SGH, Warszawa 2008.
- Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrożenie i kontrola, Gebethner i S-ka, Warszawa 1994.
- Kotler Ph., Caslione J.A., Chaos: Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes, Warszawa 2009.
- Kotler Ph., Gregor W., Rogers W., The Marketing Audit Comes of Age, "Sloan Management Review" 1977, No. 18.
- Kuc B.R., Audyt wewnętrzny. Teoria i praktyka, Wyd. Menedżerskie PTM, Warszawa 2002.
- Lisiński M., Audyt wewnętrzny w doskonaleniu instytucji, Polskie Wydawnictwo Encyklopedyczne, Warszawa 2011.
- Łobocki M., Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych, Impuls, Kraków 2003.
- Orientacje w metodologii badań pedagogicznych, red. S. Palka, Wyd. UJ, Kraków 1998.
- Sedláček T., Ekonomia dobra i zła, Studio Emka, Warszawa 2012.
- Straś-Romanowska M., Badania ilościowe vs jakościowe - pytanie o tożsamość psychologii, "Roczniki Psychologiczne" 2010, t. XII, nr 1.
- Szymura-Tyc M., Marketing we współczesnych procesach tworzenia wartości dla klienta i przedsiębiorstwa, Wyd. AE w Katowicach, Katowice 2005.
- Webster F.E. Jr., Malter A.J., Ganesan S., The Decline and Dispersion of Marketing Competence, "MIT Sloan Management Review" 2005, Summer.
- www.przyjaznaprzychodnia.info.
- Zarządzanie nowoczesną przychodnią zdrowia; Lekcje z najlepszych polskich placówek, certyfikowanych w Programie Przyjazna Przychodnia, red. K. Pruszkowska, Agencja Rozwoju Lokalnego SA w Jaworznie, Jaworzno 2012.
- Cytowane przez
- ISSN
- 2080-4881
- Język
- pol