BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Sieczko Anna (Szkoła Główna Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie)
Tytuł
Rola kuchni regionalnych w kreowaniu lokalnego produktu turystycznego
The Role of Regional Cuisine in the Creation of the Local Tourism Product
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 52, s. 391-400, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Potencjał turystyczny. Zagadnienia przestrzenne
Słowa kluczowe
Region, Produkt turystyczny
Region, Tourist product
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Wykorzystanie regionalnych kuchni w turystyce i stworzenie z nich produktu turystycznego nie jest zjawiskiem nowym. Z powodzeniem stosują to Francuzi, Włosi, a nawet Węgrzy czy Niemcy. Poprzez utożsamienie konkretnej potrawy z danym miejscem można wśród turystów i odwiedzających spowodować zainteresowanie danym regionem, zachęcić do ponowienia przyjazdu, a nade wszystko w sposób przyjemny spędzić czas wolny. Czynność jedzenia może być prostym zaspokojeniem potrzeb fizjologicznych człowieka. Jednak można potraktować ją również jako zaproszenie do spędzenia przyjemnego odpoczynku w gronie rodziny, przyjaciół, znajomych, poznania kultury regionu czy nabycia nowych umiejętności kulinarnych. Doznania kulinarne są jednym z przeżyć, które pozostają w nas po powrocie z podróży. Są też indywidualnym wspomnieniem towarzyszącym nam już od czasów dzieciństwa. Są tym, co zakodowane pozytywnie będzie skłaniało nas do poszukiwania i odkrywania na nowo zapamiętanych smaków i zapachów. Turyści, przebywając poza miejscem stałego zamieszkania, korzystają z placówek gastronomicznych. Mogą to być placówki stanowiące element obiektu hotelowego, motelowego czy pensjonatu, ale też często samodzielne placówki typu bary, karczmy, gospody itp. Usługa gastronomiczna w polskim prawie nie jest zdefiniowana1. Sektor ten jest bardzo zróżnicowany zarówno pod względem ilościowym, jak i jakościowym.(fragment tekstu)

The article discusses the importance of regional cuisine as a tourism product implemented by the local gastronomy. It is based on rural entrepreneurship Agrinpol and the European Network of Regional Culinary Heritage. It analyses both gastronomic offer available in the test sites as well as the interior space and extra features associated with the culture of the region expressed by local folk events, festivals and meetings with craftsmen.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Sala, Marketing w gastronomii, PWE, Warszawa 2004
  2. J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2002
  3. J. Łozińskiego, Od karczmy do kawiarni, w: Wokół stołu i kuchni, Wyd. Tentem, Warszawa 1994
  4. B. Baranowski, Polska Karczma. Restauracja. Kawiarnia, Wyd. Ossolińskich, Warszawa 1979
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu