BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grębosz Magdalena (Politechnika Łódzka)
Tytuł
Promocja marek lokalnych przez firmy francuskie na polskim rynku
Promotion of Local Brands by French Companies on the Polish Market
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 55, s. 385-395, rys.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania podmiotów na konkurencyjnym rynku. Konkurencyjność podmiotów na ewoluujących rynkach
Słowa kluczowe
Promocja, Marka, Reklama
Promotion, Brand, Advertising
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule przedstawione zostaną wyniki badań empirycznych dotyczące identyfikacji charakterystycznych dla marki instrumentów promocji stosowanych przez inwestorów francuskich, zarządzających w Polsce markami lokalnymi. Analiza wyników badań pokazuje, iż inwestorzy francuscy skupiają się na regularnej promocji marek lokalnych. Zaprezentowane zostaną najczęściej wykorzystywane instrumenty promocji marki w zależności od rynku i rodzaju działalności badanych firm oraz w zależności od rodzaju stosowanej strategii marki lokalnej. Poruszona zostania także problematyka roli reklamy w promocji marki lokalnej.(abstrakt oryginalny)

This paper presents the results of empirical studies on the identification of marketing communication instruments particular to local brands and used by French investors in Poland. Analysis of the results reveals that French investors pay attention to regular local brand promotion. The most often used instruments of local brand promotion are presented, taking into consideration type of market, type of companies' activities and type of local brands. The problem of the role of advertising in local brand promotion is also presented.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. M.K. Witek-Hajduk, Zarządzanie marką, Difin, Warszawa 2001.
  2. R. Jakobson, W poszukiwaniu istoty języka, tom 2, Państwowy Instytut Wydawniczy, Warszawa 1989.
  3. H. Jaoui, F-M. Pons, La communication pratique au service des entreprises, ESF Editeur, Paris 1992.
  4. A. Ryłko-Kurpiewska, Komunikacja i reklama, "Marketing i Rynek" 2002, nr 11, s. 13-18.
  5. J. Kall, R. Kłeczek, A. Sagan, Zarządzanie marką, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2006.
  6. J.F. Variot, La marque postpublicitaire, Village Mondial, Paris 2001.
  7. J. Kall, Czy siła marki zależy od reklamy?, "Marketing w Praktyce" 2002, nr 7, s. 7-10.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu