BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Banasik Włodzimierz (Wyższa Szkoła Hotelarstwa Gastronomii i Turystyki w Warszawie)
Tytuł
Kompetencje kadry biura podróży w tworzeniu wizerunku firmy
Competence of the Office Personnel in the Creation of Company Image
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 53, s. 333-346, rys.
Tytuł własny numeru
Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Aspekty rozwoju potencjału podmiotów gospodarki turystycznej
Słowa kluczowe
Turystyka, Wizerunek przedsiębiorstwa, Biuro podróży
Tourism, Company image, Travel agency
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Budowa kadry każdego przedsiębiorstwa turystycznego, w tym biura podróży, to świadome kształtowanie zespołu pracowniczego. Zaczyna się ono od zatrudnienia odpowiednich pracowników, co w turystyce nie ogranicza się do zadawalających kwalifikacji i oczekiwań płacowych, ale często wymaga wyselekcjonowania kandydatów akceptujących odpowiednie wartości kulturowe. Funkcjonowanie przedsiębiorstwa turystycznego bardziej niż gdzie indziej zależne jest od umiejętności współpracy całego zespołu pracowników. Maszynie w fabryce jest wszystko jedno, czy obsługuje ją pracownik uśmiechnięty, wesoły, czy obrażony na cały świat. Natomiast klientowi w przedsiębiorstwie turystycznym nie jest obojętny wygląd, wyraz twarzy, ton głosu obsługujących go pracowników. (fragment tekstu)

The creation of personnel in every tourist business, including travel agency, means sensible shaping of the staff. It starts with hiring the proper employees, which is tourism is not limited to the qualifications on satisfactory level meeting with payment expectations, but often requires selecting the candidates accepting the adequate cultural values. In times of intensified competition between producers and sellers, when the market is saturated, the good quality of a product is not enough to have it sold. The company is forced to find something, which will help to mark it out among the competitors, and to shape a characteristic image. Factors, which improve the employee's attitude towards the company, such as: intellectual challenge connected with job, fair reimbursement, proper work conditions, harmonious relations with employers and colleagues, satisfaction with the efficiency, self-fulfillment in job - also improve the travel agency's image. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. M. Kachniewska, ISO 9001 w przedsiębiorstwie turystycznym, WSHiP, Warszawa 2004, s. 34.
  2. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Sanders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002, s. 43.
  3. J. Altkorn, Wizerunek firmy, Wydawnictwo "Triada", Warszawa 2004, s. 35.
  4. D. Thierry, C. Sauret, Zatrudnienie i kompetencje w przedsiębiorstwie w procesach zmian, Poltext, Warszawa 1994, s. 68.
  5. L. Krzyżanowski, Podstawy nauk o organizacji i zarządzaniu, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 1992, s. 57.
  6. A. Konieczna-Domańska, Biura podróży na rynku turystycznym, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 46.
  7. P. Cybula, Prawo w praktyce biur podróży, Wydawnictwo Prawnicze Lexis Nexis, Warszawa 2006, s. 184.
  8. W. Bańka, Zarządzanie personelem, Wyd. Adam Marszałek, Toruń 2000, s. 83.
  9. J. Kaczmarek, A. Stasiak, B. Włodarczyk, Produkt turystyczny, PWE, Warszawa 2005, s. 76.
  10. W. Zaczyński, Praca badawcza, WSiP, Warszawa 1997, s. 25.
  11. T. Pilch , Zasady badań pedagogicznych, ŻAK, Warszawa 1995, s. 82.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu