BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Drążek Zygmunt (Uniwersytet Szczeciński), Swacha Jakub (Uniwersytet Szczeciński), Muszyńska Karolina (Uniwersytet Szczeciński), Stasierowski Łukasz (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Internetowa platforma informacyjna Baltic Museums 2.0 jako przykład nowych form rozpowszechniania informacji turystycznej
Baltic Museums 2.0 Online Information Platform as an Example of New Forms of Information Distribution for Tourists
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 53, s. 371-381, tab., rys.
Tytuł własny numeru
Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Aspekty rozwoju potencjału podmiotów gospodarki turystycznej
Słowa kluczowe
Turystyka, Informacja turystyczna
Tourism, Tourist information
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Tak jak rozpowszechnienie Internetu jako ogólnodostępnego medium informacyjnego stanowiło stymulator dla obecności w sieci informacji turystycznej, tak pojawienie się - a obecnie ugruntowanie - nowych, aktywnych form wykorzystania Internetu przez użytkowników końcowych - znanych pod ogólnym terminem Web 2.0 - stanowi silny bodziec dla ukierunkowania w tę stronę serwisów informacji turystycznej. W niniejszym referacie opisano podstawowe założenia Internetowej Platformy Informacyjnej Baltic Museums 2.0 - jako przykładu serwisu informacji turystycznej nowej generacji, wykorzystującego rozwiązania koncepcyjne i technologiczne charakterystyczne dla Web 2.0. Stanowić on może wzór do tworzenia analogicznych serwisów informacji turystycznej na potrzeby innego rodzaju organizacji i w celu promowania innych rodzajów atrakcji turystycznych niż muzea oceanograficzne, będące przedmiotem projektu Baltic Museums 2.0. (fragment tekstu)

The paper describes the basics of the Online Information Platform of the Baltic Museums 2.0 project, as an example of a new generation tourist information service, making use of Web 2.0-related concepts and technologies. Although the platform serves the purposes of oceanographic museums, it may be used as a model for similar tourist information services, created for the purposes of other institutions and for the promotion of other types of attractions for tourists. The project described in the paper is partly financed from the European Union funds of the South Baltic Programme 2007-2013. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. N. Di Blas, F. Garzotto, C. Poggi, Web Engineering at the Frontier of the Web 2.0: Design Patterns for Online 3D Shared Spaces, "World Wide Web" 2009, No 12, s. 345-379.
  2. T. Hoeren, G. Vossen, Manifest: The role of law in an electronic world dominated by Web 2.0, "Computer Science - Research and Development" 2009, No 23, s. 7-13.
  3. K.H. Cheung, K.Y. Yip, J.P. Townsend, M. Scotch, HCLS 2.0/3.0: Health care and life sciences data mashup using Web 2.0/3.0, "Journal of Biomedical Informatics" 2008, No 41, s. 694-705.
  4. S. Mansfield-Devine, Anti-social networking: exploiting the trusting environment of Web 2.0, "Network Security" 2008, Nov., s. 4-7.
  5. P. Frankowski, CMS. Jak szybko i łatwo stworzyć stronę WWW i zarządzać nią, Helion, Gliwice 2007.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu