- Autor
- Białynicka-Birula Joanna (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie), Sagan Adam (Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie)
- Tytuł
- Podejście środków-celów w identyfikacji wartości dla klienta - modelowanie strukturalno-sieciowe
Means-End Chain Approach in Identification of the Value for the Customer Structural -Network Modeling - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 54, s. 417-430, rys., tab.
- Tytuł własny numeru
- Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Zachowania nabywców - wczoraj, dziś i jutro. Zachowania nabywców na konkurencyjnym rynku
- Słowa kluczowe
- Rynek integralny, Wartość klienta, Klient
Integral market, Customer value, Customer - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- W artykule podjęto kwestię identyfikacji wartości dla klienta (value for the customer) w ujęciu relacyjnym. Autorzy proponują podejście środków-celów jako narzędzia koncepcyjnego pozwalającego na identyfikację wartości dla klienta na rynku zintegrowanym przy podejmowaniu decyzji dotyczących alokacji ograniczonych zasobów w sferze konsumpcji, oszczędzania i inwestowania. Wykorzystanie podejścia strukturalno-sieciowego pozwala na integrację klasycznej analizy sieci społecznych pozwalającej na dotarcie do ponadjednostkowych właściwości relacyjnych i modeli strukturalnych określających zależności przyczynowe zachodzące między własnościami obiektów a zależnościami sieciowymi wynikającymi z ich interakcji(abstrakt autora)
The paper takes up the issue of identifying the value for the customer in the relational framework. The authors propose the means-end chain approach as a conceptual tool which allows to understand how consumers perceive the values on integral market at the allocation decision of limited personal means among consumption, savings and investments ends. The network -structural approach integrates SNA methods based on emergent relational properties of the net and structural regression models that test the causal relationships between the actor's attributes and network-relational properties emerged from the mutual interactions between actors.(author's abstract) - Dostępne w
- Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- A. Walter, T. Ritter, H.G. Gemunden, Value creation in buyer-seller relationship: Theoretical considerations and empirical results from a supplier's perspective, "Industrial Marketing Management" 2001, nr 30(4).
- R. Sanchez-Fernandez, M.A. Bonillo-Iniesta, Consumer Perception Of Value: Literature Review And A New Conceptual Framework, "Journal of Consumer Satisfaction, Dissatisfaction and Complaining Behaviour" 2006, nr 19.
- S.P. Borgatti, M.G. Everett, L.C. Freeman, Ucinet For Windows: Software For Social Network Analysis, Analytic Technologies, Harvard 2002;
- M. Huisman, M.A.J. van Duijn, Software for Social Network Analysis, w: Models and Methods in Social Network Analysis, red. P.J. Carrington, J. Scott, S. Wasserman, Cambridge University Press, New York 2005
- S.P. Borgatti, Centrality and Network Flow, "Social Network" 2005, nr 27
- Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Język
- pol