BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kaczmarczyk Stanisław (Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu)
Tytuł
Badania marketingowe na etapie wstępnej eliminacji pomysłów na nowe produkty
Marketing Research in the Initial Stage of New Product Ideas Screening
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 54, s. 473-483, tab., rys.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Zachowania nabywców - wczoraj, dziś i jutro. Zachowania nabywców na konkurencyjnym rynku
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Produkt
Marketing research, Product
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Badania marketingowe pomagają wyeliminować te pomysły na nowe produkty, które nie spełniają określonych kryteriów. Badania te należy dobrze przygotować, by uniknąć błędów. Następnie ustala się kryteria selekcji pomysłów oraz procedurę tej selekcji. Osobne metody znalazły zastosowanie podczas selekcji wstępnej i zasadniczej. Na koniec stosuje się metody podsumowujące(abstrakt autora)

Marketing research is useful in the screening of those new product ideas which do not fulfill specified criteria. The research should be prepared correctly in order to avoid any errors. Subsequently one should choose the proper criteria and procedures of the ideas screening. The selection of new product ideas occurs in three stages. To each of them different methods should be applied. For instance the initial, basic and final stages of the selection are governed by different methods of product selection(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. D. Littler, Marketing and product development, Philip Allan, Oxford 1984
  2. Ph. Kotler, Marketing management, Prentice Hall, New Jersey 2003
  3. M. Crimp, The marketing research process, Prentice Hall International, London 1990,
  4. D. Wilding, The contribution of market research to the testing of new concepts, "Marketing Intelligence&Planning" 1985, no. 2
  5. P. Cabonell-Foulquie, J.L. Munuera-Aleman, A.I. Rodriguez-Escudero, Criteria employed for go/nogo decisions when developing successful highly innovative products, "Industrial Marketing Management", May 2004,
  6. B. Sojkin, Badania produktu, w: Badania marketingowe. Teoria i praktyka, red. K. Mazurek -Łopacińska, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2005
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu