BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Ratajczyk Piotr (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), Wiener Dawid (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu)
Tytuł
Nowoczesne metody badań w zakresie interakcji produkt - człowiek
Contemporary Methods of Human - Product Interaction Research
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 54, s. 485-493
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty Zachowania nabywców - wczoraj, dziś i jutro. Zachowania nabywców na konkurencyjnym rynku
Słowa kluczowe
Badania marketingowe, Produkt
Marketing research, Product
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest próba wskazania roli i znaczenia odmiennego podejścia badawczego w odniesieniu do produktu zaawansowanego technologicznie. Samo bazowanie na podejściu deklaratywnym nie gwarantuje pełnego i zgodnego z oczekiwaniami oraz wyobrażeniami użytkowników/konsumentów rozpoznania kwestii oceny i stopnia dopasowania produktu.(abstrakt autora)

The aim of this paper is an attempt to present the role and the meaning of different research approach to the advance and technology sophisticated products. Surveys which are only based on the declarations of customers only are enough to guarantee the proper results (especially in the context of customer expectations(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. C. Easingwood, S. Harrington, Launching and re-launching high technology products, "Technovation" 2002, Vol. 22,
  2. E. Hultink, S. Hart, H. Robben, A. Griffin, Launch decision and new product success: an empirical comparison of consumer and industrial products, "Journal of Product Innovation Management" 2000, Vol. 17 No. 1
  3. L. De Marez, G. Verleye, ICT-innovations today: making traditional diffusion patterns obsolete and preliminary insight of increased importance, "Telematics and Informatics" 2004, Vol. 21 No. 3
  4. P.W. Jordan, W.S. Green, Pleasure with products: beyond usability, Prentice-Hall, London 2002;
  5. P.M.A Desmet, P. Hekkert, Framework of product experience, "International Journal of Design" 2007, nr 1, s. 57-66, Funology: from usability to enjoyment, red. M.A. Blythe, K. Overbeeke, A.F. Monk, P.C Wright, Dordrecht, Kluwer Academic Publishers 2003
  6. B.J. Pine, J.H. Gilmore, Welcome to the experience economy, "Harvard Business Review" 1998, nr 76,
  7. M.B. Holbrook, E.C. Hirschman, The experiential aspects of consumption: consumer fantasies, feelings and fun, "Journal of Consumer Research" 1998, nr 9
  8. B. Schmitt, Experiential marketing, "Journal of Marketing Management" 1999, nr 15
  9. Product experience, red. H.N.J. Schifferstein, P. Hekkert, Elsevier Press 2008, H.N.J. Schifferstein, M.P. Cleiren, Capturing product experience: a split-modality approach, "Acta Psychologica" 2005, nr 118
  10. J. Kwahka, S. Han, A methodology for evaluating the usability of audiovisual consumer electronic products, "Applied Ergonomics" 2002, nr 33
  11. S. Han, M. Hwan Yun, J. Kwahk, S. Hong, Usability of consumer electronic products, "International Journal of Industrial Ergonomics" 2001, nr 28
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu