BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Dąbrowska Anna (IBRKK Instytut Badań Rynku, Konsumpcji i Koniunktur w Warszawie)
Tytuł
Konsument na rynku e-handlu w wybranych krajach Unii Europejskiej (w świetle wyników badań)
Consumer on the E-Commerce Market in Selected European Union Countries (According to the Research)
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 55, s. 501-511, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania podmiotów na konkurencyjnym rynku. Konkurencyjność podmiotów na ewoluujących rynkach
Słowa kluczowe
Konsument, Handel elektroniczny
Consumer, e-commerce
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
E-handel (ang. e-commerce) najczęściej jest definiowany jako kupno i sprzedaż towarów i usług poprzez Internet. Zdobywa on coraz więcej zwolenników z uwagi na niższe ceny oraz brak barier czasu i przestrzeni. Współcześnie o e-handlu decyduje zarówno oferta, jak i dostęp do Internetu oraz umiejętności społeczeństw w posługiwaniu się nowoczesnymi technologiami. W niniejszym artykule starano się zwrócić uwagę na zróżnicowanie możliwości korzystania z e-handlu w krajach UE oraz w świetle wyników badań wskazujące na różnice w postrzeganiu e-handlu i motywach korzystania z niego w takich krajach, jak: Estonia, Litwa, Łotwa i Polska.(abstrakt oryginalny)

E-commerce is most frequently defined as the purchase and sale of goods and services via the internet. It is becoming more and more popular due to lower prices and lack of time and space barriers. At present, the position of e-commerce is determined by the offer and Internet access as well as societies' skills at using modern technologies. In the paper the author aims to present the range of possibilities of using e-commerce in the EU countries and, based on research findings, she also points to the differences in the perception of e-commerce and consumers' motivations in the countries like: Estonia, Lithuania, Latvia and Poland.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu