BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Smalec Agnieszka (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Rola społeczności internetowych w komunikacji marketingowej
The Importance of Internet Communities in Marketing Communication
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 55, s. 579-588, rys., tab.
Tytuł własny numeru
Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Zachowania podmiotów na konkurencyjnym rynku. Konkurencyjność podmiotów na ewoluujących rynkach
Słowa kluczowe
Serwisy społecznościowe, Komunikowanie marketingowe, Internet, Media społecznościowe
Social networking, Marketing communication, Internet, Social media
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W artykule poruszono problematykę społeczności internetowych i ich rolę w komunikacji marketingowej. W dobie rozwoju nowoczesnych rozwiązań przedsiębiorstwa coraz częściej korzystają z tego typu form. Dzięki temu mają dostęp do różnorodnych opinii konsumentów, mogą też testować produkty bez ich fizycznego dostarczenia. Konsumenci także bardziej ufają innym użytkownikom niż przedstawicielowi handlowemu. Przedsiębiorstwa również tworzą społeczności wokół swoich produktów.(abstrakt oryginalny)

The paper considers issues of internet communities and their importance in marketing communication. In the era of new solutions, enterprises more and more often use such forms. Due to that use, they have access to various consumers' opinions and they can test products without physical delivery. Also the consumers have more trust to other users than to a salesman. The enterprises also create communities around their products.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Blythe, Komunikacja marketingowa, PWE, Warszawa 2002.
  2. J.W. Wiktor, Promocja. System komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2001.
  3. B. Dobek-Ostrowska, Podstawy komunikowania społecznego, Wyd. Astrum, Wrocław 1999.
  4. Ph. Kotler, G. Armstrong, J. Saunders, V. Wong, Marketing. Podręcznik europejski, PWE, Warszawa 2002.
  5. B. Pilarczyk, Komunikacja jako element marketingu, w: H. Mruk, Komunikowanie się w biznesie, Wyd. Akademii Ekonomicznej, Poznań 2002, s.7.
  6. Internet w marketingu, red. A. Bajdak, PWE, Warszawa 2003.
  7. L. Sullivan, Zgnieć pan to, panie Whipple, czyli jak robić świetne reklamy, WIG-Press, Warszawa 2001.
  8. J.C. Levinson, Reklama partyzancka. Efektywne strategie dla małej firmy, wyd. Helion, Gliwice 2002.
  9. A. Smalec, Rola komunikacji internetowej w warunkach niepewności, w: Kontrowersje wokół marketingu w Polsce. Niepewność i zaufanie a zachowania nabywców, red. L. Garbarski, J. Tkaczyk, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2009, s. 570-579.
  10. T. Smektała, Public relations w Internecie, Wyd. Astrum, Wrocław 2006.
  11. M. Castells, Społeczeństwo w sieci, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  12. P. Wallace:. Psychologia Internetu. Dom Wydawniczy Rebis, Poznań 2005.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu