BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Szewczyk Irena (Akademia Techniczno-Humanistyczna Bielsko-Biała), Lipianin-Zontek Ewa (Akademia Techniczno-Humanistyczna Bielsko-Biała), Amatulli Cesare (University of Bari Aldo Moro, Italy)
Tytuł
Istota działalności internetowego biura podróży
The Essential of Virtual Travel Agency Activity
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 53, s. 463-471, rys.
Tytuł własny numeru
Potencjał turystyczny. Zagadnienia ekonomiczne.Aspekty rozwoju potencjału podmiotów gospodarki turystycznej
Słowa kluczowe
Biuro podróży, Usługi turystyczne, Internet
Travel agency, Tourism services, Internet
Uwagi
streszcz., summ.
Firma/Organizacja

Abstrakt
W ostatnich latach obserwujemy burzliwy rozwój Internetu. Na naszych oczach stał się on częścią cywilizacji, siłą napędzającą gospodarkę, a także szansą na obniżanie kosztów sprzedaży. Coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę ze strategicznej roli, jaką pełni w kontekście zdolności przetrwania i konkurowania w przyszłości. Nowoczesne technologie internetowe wkroczyły w świat turystyki, i choć niektórzy upatrują w nich zagrożenie dla tradycyjnej usługi turystycznej, to coraz powszechniej profesjonaliści branży turystycznej widzą w e-commerce szansę swego rozwoju, a zarazem lepszej i szybszej obsługi klienta. (fragment tekstu)

To succeed in a contemporary market, it is important to provide information, to convince people that Internet is a good invention which helps them save their time which otherwise they could to waste visiting traditional travel agencies. The customers have to understand that Internet is an amazing invention which help them to spare a time. The well known expert and researcher in branch of tourism is convinced that Internet provides a great opportunity, especially in the case of lack of the time of the customers. In those situations many people can choose Internet as a main medium which can offer the possibilities to increase holiday offers' purchase via Internet. This medium takes over the holiday market in the next decades. The traditional and virtual-travel agencies will have equal shares of the travel market by the year 2020. So, the grow of Internet is a fact because of its outstanding advantage. It is hard to realize that even not far ago most of Polish travel agencies didn't perceive the opportunities of Internet and almost half of them didn't even plan to set up their own website. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Hartman, J. Sifonis, J. Kador, E-biznes, Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Wyd. K.E. Liber S.C. 2001, s. 34.
  2. W. Błaszczuk, K. Łopaciński, M. Nalazek, J. Moskała, K. Sikora, Internet w turystyce i hotelarstwie. Informatyka w hotelarstwie, Ministerstwo Gospodarki, Polskie Zrzeszenie Hoteli, Warszawa 2003, s. 45.
  3. M. Nalazek, Internetowe biura podróży - wielcy stają się coraz więksi, "Rynek Turystyczny" 2007, nr 3, s. 38.
  4. Obsługa ruchu turystycznego, red. B. Meyer, PWN, Warszawa 2006, s. 201.
  5. A. Rapacz, Przedsiębiorstwo turystyczne, Difin 2007, s. 171.
  6. J.P. Szyfter, Elektroniczne systemy rezerwacji. Stare walczy z nowym online, "Rynek Turystyczny" 2007, nr 7, s. 41.
  7. J.P. Szyfter, Usługi turystyczne online. Czas na Travel 2.0, "Rynek Turystyczny" 2007, nr 5, s. 41.
  8. Z. Domaszewicz, Polskim biurom nie zależy na Internecie, "Gazeta Wyborcza" z 9.07.2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu