BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Grzybowski Marek (Akademia Morska w Gdyni)
Tytuł
Morskie centrum logistyczne - studium porównawcze Londyn-Gdańsk
Maritime Logistics Centre - Comparative Study London-Gdansk
Źródło
Prace Naukowe Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku, 2014, t. 35, s. 79-92, tab., rys., bibliogr. 15 poz.
Tytuł własny numeru
Wymiary logistyki - aspekt transportowy
Słowa kluczowe
Logistyka, Centra logistyczne, Przewozy kontenerowe, Porty morskie
Logistics, Logistic centres, Container transport, Seaports
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Londyn, Gdańsk
London, Gdansk
Abstrakt
W opracowaniu przedstawiono aktualne tendencje w obszarze logistyki wynikające z postępującej globalizacji. Ukazane zostało znaczenie poszczególnych elementów światowej infrastruktury logistycznej w obrotach handlowych oraz określono miejsce w tym obrocie naszego kraju. Na tym tle niewątpliwie rozwijającą się dziedziną w kraju, jak i na świecie staje się obrót kontenerowy a jego dynamikę można obserwować zwłaszcza w polskich portach. Analizę porównawczą komponentów długookresowego sukcesu w gospodarowaniu zasobami infrastrukturalnymi portów przeprowadzono pomiędzy portami w Gdańsku i Londynie. W efekcie tego porównania wskazano na czynniki różniące tradycyjne podejście do rozwoju portu od podejścia nowoczesnego, opartego na silnej synergii czynników wytwórczych i lokalizacji. (abstrakt oryginalny)

The article focuses on the development of maritime logistic centres in UK and Polish ports. Author describes the investments in the ports of Gdansk and London Gateway. The subject of the analysis were two approach to the use of resources and conditions of location in sea-land networks. Traditional approach, based on using the access to the sea in Port of Gdańsk, was analysed in one case. In the second case integrated approach takes into account the development of logistics in the twenty-first century (DB World in London). The differences in using space and resources in both cases was analysed. In Gdańsk were applied separate development strategies for deep-water terminal and logistics centre. Integrated logistics centre with all its functions is being constructed in London now.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Bibliografia
Pokaż
  1. 1M TEUs committed to London Gateway, says CEO, 27 March 2013, http://portfinanceinternational.com/features/item/790-1m-teus-committed-to-london-gateway,-says-ceo (2013-03-27).
  2. Baltic Container Yearbook 2012/2013, "Baltic Transport Journal", Gdynia, s. 12.
  3. Connecting to Compete 2012. Trade Logistics in the Global Economy, The World Bank, Washington 2012, s. 6-22.
  4. DP World Annual Report 2012, Dubai 2013, s. 11.
  5. DP World Handled 26.6 Million TEU in the First Half of 2013, DP World press information, Dubai, 31 July, 2013.
  6. Global Port Development Report 2012, SISI, Shanghai, Feb 2013, s. 14.
  7. Global Trade Logistics Performance Slows Down Amid Recession and Major Events, Press Release No:2012/446/PREM.
  8. Grzybowski M., Kontenery na Bałtyku, dodatek ŻEGLUGA I PORTY, "Polska Gazeta Transportowa", ISSN 1230-7599, 28 sierpnia 2013, nr 35, s. 1.
  9. Top 20 Exporters of Containerized Cargo, 2009 and 2010, http://www.worldshipping.org/about-the-industry/global-trade/trade-statistics, 2013-09-10.
  10. Grzybowski M., Logistyka poprawia konkurencyjność, "Polska Gazeta Transportowa", 4-11 lipca 2012, nr 27-28, s. 3.
  11. Grzybowski M., Wydatki inwestycyjne w wybranych portach regionu Morza Bałtyckiego - studia przypadków, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego Nr 760; Finanse, Rynki finansowe, Ubezpieczenia Nr 59, Zarządzanie finansami. Mierzenie wyników przedsiębiorstw i ocena efektywności inwestycji, Wyd. Uniw. Szczecińskiego, Szczecin 2013, ISSN 1640-6818, ISSN 1733-2842, s. 513-523.
  12. Grzybowski M., Maersk Line Triple-E, "Polska Gazeta Transportowa", ISSN 1230-7599, 26 czerwca 2013, nr 26, s. 7.
  13. Grzybowski M., Rozwój infrastruktury logistycznej portów morskich w regionie Morza Bałtyckiego. Studia przypadków, "Logistyka" 2011, nr 5, ISSN 1231-5478, s. 605-613.
  14. Grzybowski M., Ekonomiczno-infrastrukturalne uwarunkowania rozwoju portów morskich w regionie Morza Bałtyckiego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego nr 657, Problemy Transportu i Logistyki nr 15, Zeszyty Morskie nr 1 "Uwarunkowania realizacji strategii rozwoju polskich portów morskich", Wyd. Nauk. Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2011, ISSN 1640-6818, ISSN 1644-275X, s. 149-164.
  15. Review of Maritime Transport 2012, UNCTAD, Genewa 2012, s. 19.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1899-9867
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu