BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Hozer Józef (Uniwersytet Szczeciński), Lis Christian (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Teoretyczne aspekty wyceny marki korporacyjnej
Theoretical Aspects of a Corporate Brand Valuation
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2014, nr 36 T.1, s. 63-71, rys., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
Metody ilościowe w ekonomii
Słowa kluczowe
Znaki towarowe, Wartość przedsiębiorstwa, Ekonomiczna wartość dodana, Wartości niematerialne
Trademarks, Enterprise value, Economic Value Added (EVA), Intangible asset
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
W ostatnich latach zauważa się rosnące znaczenie wartości znaków towarowych w wycenie przedsiębiorstw. Wartość marek korporacyjnych największych światowych koncernów sięga 90% ich wartości rynkowej. Autorzy usystematyzowali pojęcia związane z wyceną marki korporacyjnej i zaproponowali metodę wyceny znaku towarowego (marki korporacyjnej), bazującą na ekonomicznej wartości dodanej EVA. (abstrakt oryginalny)

A growing importance of a trademark value is observed in the enterprises valuation nowadays. The corporate brand value of the world's largest companies is up to 90% of their market value. The authors systematized concepts related to the valuation of corporate brands and proposed the method of a trademark (corporate brand) valuation based on the economic value added (EVA). (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Ignatowski R. (1995), Konsolidacja sprawozdań finansowych w teorii i praktyce rachunkowości, Fundacja Rozwoju Rachunkowości w Polsce, Warszawa.
  2. Kamela-Sowińska A. (1996), Wartość firmy, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  3. Kufel T. (2003), Wartość firmy w świetle prawa bilansowego i podatkowego, w: Zarządzanie finansami. Mierzenie wyników i wycena przedsiębiorstw, red. D. Zarzecki, t. 1, Uniwersytet Szczecińskie, Szczecin.
  4. Marcinkowska M. (2000), Kształtowanie wartości firmy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  5. Stewart, T.A. (1997), Intellectual Capital: The New Wealth of Organizations, Doubleday/ Currency, New York.
  6. Sveiby K.E. (1998-2004), Methods of Measuring Intangible Assets, www.sveiby/articles.
  7. Strassmann P. (1998), The Value of Knowledge Capital, "American Programmer", Vol. 11, No. 3.
  8. Urbanek G. (2008), Wycena aktywów niematerialnych przedsiębiorstwa, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-4881
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu