BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Drzazga Marek (University of Economics in Katowice, Poland)
Tytuł
New Media in Marketing Communication in Multichannel Retailing
Nowe media w komunikacji marketingowej przedsiębiorstw prowadzących sprzedaż wielokanałową
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2014, nr 205, s. 23-33, rys., bibliogr. 17 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing communication - selected issues
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Media reklamowe, Elektroniczne kanały dystrybucji, Kanały dystrybucji, Handel detaliczny
Marketing communication, Advertising media, Electronic distribution channels, Distribution channels, Retail trade
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest zaprezentowanie istoty, zasad prowadzenia oraz głównych instrumentów komunikacji marketingowej opartej na nowych mediach przedsiębiorstw handlowych prowadzących sprzedaż wielokanałową. Podmiotem rozważań są przedsiębiorstwa handlu detalicznego prowadzące sprzedaż swoich towarów zarówno w tradycyjnych kanałach dystrybucji (sklepy, sprzedaż katalogowa), jak również z wykorzystaniem kanałów on-line. Przedmiotem rozważań są natomiast działania z zakresu komunikacji marketingowej prowadzone przez przedsiębiorstwa handlowe za pomocą nowych mediów w wąskim rozumieniu, tj. Internetu (zarówno stacjonarnego, jak i mobilnego).(abstrakt oryginalny)

Together with the development of the Internet in the first decade of the 21st century, a growing number of retail trade companies conduct selling and distribution of their products with the help of on-line channels, which is now described as multi-channel retailing. Retail trade companies conducting multi-channel retailing make use of multichannel marketing, and also multi-channel communication with the use of the Internet. Multi-channel communication enables the application of the communications principles of relationship marketing. New instruments of communication in the Internet give trade companies new chances to succeed and have a dialogue with customers. Thanks to marketing communication the individualisation of the process of communication is possible.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Armstrong G., Kotler Ph. (2012), Marketing. Wprowadzenie, Wolters Kluwer, Warszawa.
  2. Bajdak A., red. (2003), Internet w marketingu, PWE, Warszawa.
  3. Boluminski J., Karlein S., Nätscher Ch. (2009), Medien des Web 2.0 - Chance oder Risiko im Kundendialog?, "Marketing Review St. Gallen", Vol. 2, Iss. 1.
  4. Bruhn M. & Ahlers G.M. (2007), Customer Touch Points - Aufgaben und Vorgehensweise einer Multi-Channel Communication [in:] W. Wirtz (ed.), Handbuch Multi-Channel-Marketing, Gabler Verlag, Wiesbaden.
  5. Bruhn M. (2005), Kommunikationspolitik. Systematischer Einsatz der Kommunikation für Unternehmen, Verlag Franz Vahlen, München.
  6. Bruhn M. (2008), Lexikon der Kommunikationspolitik. Begriffe und Konzepte des Kommunikationsmanagements, Verlag Franz Vahlen, München 2008.
  7. Drzazga M. (2012), Komunikacja marketingowa przedsiębiorstw handlu detalicznego z rynkiem, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice.
  8. Grimm S, Röhricht J. (2003), Die Multichannel Company. Strategien und Instrumente für die integrierte Kundenkommunikation, Galileo Press, Bonn.
  9. Hefner E.-M. (2010), Mit dem Kunden zum Erfolg - Customer Touchpoint Management als Strategie, "Marketing Review St. Gallen", Vol. 27, Iss. 2.
  10. Heinemann G. (2009), Verkauf auf allen Kanälen - Multi Channel Systeme - Systeme erfolgsorientiert ausrichten, "Marketing Review St. Gallen", Vol. 26, Iss. 4.
  11. Li Ch., Bernoff J. (2009), Marketing technologii społecznych, MT Bizness, Warszawa.
  12. Lischka A. (2000), Dialogkommunikation in Relationship Marketing. Kosten - Nutzen Analyse zur Steuerung von Interaktionsbeziehungen, Gebler Verlag, Wiesbaden.
  13. Müller-Lankenau C. (2007), Multikanalstrategien im stationären Einzelhandel, EUL Verlag, Köln.
  14. Schmidt J., Lampert C., Schwinge Ch.(2010), Nutzungspraktiken im Social Web - Impulse für die medienpädagogische Diskussion [in:] B. Herzig, D.M. Meister, H. Moser, H. Niesyto: Jahrbuch Medienpädagodik. Medienkompetenz und Web 2.0, Verlag für Sozialwissenschaften, Wiesbaden.
  15. Schobesberger A., (2007), Multichannel-Retailing im Einzelhandel. Entwicklung, Motivation, Einflussfaktoren, VDM Verlag Dr. Müller e.k. und Linzberger, Saarbrücken.
  16. Schögel M., Saurer A, Schmidt I. (2002), Multichannel Marketing - Fokus auf Kunden und Kanäle, "Thexis", Nr 2.
  17. Stanoevska-Slabeva K. (2008), Die Potenziale des Web 2.0 für das Interaktive Marketing [in:] Ch. Belz, M. Schögel, O. Arndt, W. Walter (Hrsg.) Interaktives Marketing. Neue Wege zum Dialog mit Kunden, Wiesbaden, Gabler.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu