BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kauf Sabina (Uniwersytet Opolski), Tłuczak Agnieszka (Uniwersytet Opolski)
Tytuł
Social Advertising and its Role in Shaping the Attitudes of Consumers in Light of Survey Research
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Scientific Journal. Service Management, 2014, vol. 14, s. 15-21, rys., bibliogr.17 poz.
Słowa kluczowe
Reklama, Zachowania konsumenta, Konsument, Społeczeństwo
Advertising, Consumer behaviour, Consumer, Society
Uwagi
summ.
Abstrakt
Social advertising is present in mass media. It's difficult to be indifferent against this kind of advertising. The two main reasons behind the social advertising is the belief that you can influence moral attitudes as well as to each other and that the easiest way to do this by referring to emotions. The social advertising is defined as the process of persuasive communication, whose main aim is to induce socially desirable attitudes or behaviours. The purpose of this article is to demonstrate the role of advertising in shaping social attitudes and the way it is perceived by society(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Doliński, D. (1998). Psychologia reklamy. Wrocław: Aida.
  2. Doliński, D. (2000). Psychologia wpływu społecznego. Wrocław: Towarzystwo Przyjaciół Ossolineum.
  3. Doliński, D. (2003). Psychologiczne aspekty reklamy. Gdańsk: GWP.
  4. Doliński, D. (2005). Techniki wpływu społecznego. Warszawa: Scholar
  5. Central Statistical Office. Available at: http://stat.gov.pl/bdl/app/dane_podgrup.dims?p_id=59247 &p_token=0.9689896258059889 (accessed on 10.09.2014).
  6. Ewen, S. (2008). Captains Of Consciousness: Advertising and the Social Roots of the Consumer Culture. New York: Basic Books.
  7. IAB (2009). IAB social advertising best practices. Interactive Advertising Bureau
  8. Izdebski, M. (2006). Reklama społeczna. Kreacja i skuteczność. Warszawa.
  9. Lesis, W., Kline, S. & Bottrrill J. (2013). Social Communication in Advertising: Consumption in the Mediated Marketplace. Abingdon, UK: Routledge
  10. Maison, D. & Maliszewski, N. (2008). Cause Related Marketing - Marketing zaangażowany społecznie. Kraków: Agencja Wasilewski.
  11. Maison, D. & Briun, R. (2008). Wpływ badań na skuteczność społecznej kampanii reklamowej. In: Propaganda dobrych serc, czyli pierwszy tom o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski
  12. Prochenko, P. & Stafiej, A. (2008). Do skutecznej kampanii społecznej - krok po kroku. In: Propaganda dobrych serc, czyli rzecz o reklamie społecznej. Kraków: Agencja Wasilewski.
  13. Maliszewski, N. (2007). Koń trojański w reklamie społecznej. Warszawa: Medical Tribune Polska
  14. Statut Fundacji Komunikacji Społecznej (2014). Available at: www.fks.org.pl/a-statut.php (accessed 25.06.2014).
  15. Talarek, M. & Ruszkawska, M. (2013). Nowe podejście do reklamy społecznej. Available at: http://marketerplus.pl/teksty/artykuly/nowepodejscie- reklamy-spolecznej (accessed 25.06.2014
  16. Youn-Kyung, K., Park, J. & Yeonsook, K. (2001). Impact of social advertising claims on consumer response: Implications for apparel companies. Journal of Family and Consumer Sciences, 93 (5).
  17. Zubcsek, P. & Sarvary M. (2011). Advertising to a social network. Quantitative Marketing and Economics, 9.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1898-0511
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu