BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kačániová Magdaléna (Constantine the Philosopher University in Nitra, Slovakia), Szabová Edita (Constantine the Philosopher University in Nitra, Slovakia)
Tytuł
Perception of International Web Pages : a Repertory Grid Approach
Percepcja międzynarodowych stron internetowych : podejście Repertory Grid
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2014, nr 205, s. 59-71, rys., tab., bibliogr. 30 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing communication - selected issues
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, World Wide Web (WWW), Percepcja produktu
Marketing communication, World Wide Web (WWW), Product perception
Uwagi
summ.
Abstrakt
Niniejszy referat przedstawia Repertory Grid Technique jako uprzedmiotowienie teorii konstruktów osobistych autorstwa G. Kelly'ego. Głównym celem jest przedstawienie Repertory Grid Technique jako psychosemantycznej metody badawczej wraz całym jej potencjałem i ograniczeniami oraz wskazanie potencjału aplikacyjnego w dziedzinie komunikacji marketingowej. Ponadto prezentuje badanie percepcji stron internetowych jako narzędzie bieżącej i przyszłej promocji on-line realizowanej metodą grupowej administracji Repertory Grid Technique.(abstrakt oryginalny)

Presented paper is introducing Repertory Grid Method as an objectification of Kelly´s Theory of Personal Constructs. The main goal is to introduce Repertory Grid as a psychosemantic research method with all of its potential and possible obstacles and point towards the application potential of Repertory Grid in the domain of marketing communication, as well as present a research of the perception of web pages as a medium for current and potential online promotion by the means of group administration of Repertory Grid Technique.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka SGH im. Profesora Andrzeja Grodka
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Beard F.K. (2003), College student attitudes toward advertising's ethical, economic, and social consequences, "Journal of Business Ethics" December, Vol. 48, Iss. 3, s. 217-228 http://www.jstor.org/discover/10.2307/25075179?uid=3739024&uid= 2&uid=4&sid=21103819046933 (retrieved 17.02.2014).
  2. Burke M.A. (2002), Personal construct theory as a research tool for analysing user perception of photographs, "Lecture Notes in Computer Science", Vol. 2383, pp. 378-385, https://springerlink3.metapress.com/content/jhmg4dc2v9w0mqux/resource-secured/?t arget=fulltext.pdf&sid=chwq2waxkjti0bwjt0ogmxf5&sh=www.springerlink.com (retrieved 15.04.2012).
  3. Caldwell N. & Coshall J. (2002), Measuring brand associations for museums and galleries using Repertory Grid analysis, "Management Decisions", Vol. 40, No. 4, http://www.londonmet.ac.uk/library/z15933_3.pdf, s. 383-392 (retrieved 24.07.2012).
  4. Djamasbi S., Siegel M. & Tullis T. (2010), Generation Y, web design, and eye tracking, "International Journal of Human - Computer Studies", Vol. 68, pp. 307-323, http://users.wpi.edu/~djamasbi/PDFS/2010%20djamasbi%20et%20al- %20IJHCS%20(journal%20version).pdf (retrieved 11.04.2014).
  5. Fransella F., Bell R. & Bannister D. (2004), A manual for Repertory Grid technique, John Wiley & Sons, New York.
  6. Fromm M. (2004), Introduction to the Repertory Grid Interview, Waxmann Verlag, Germany.
  7. Grice J.W. (2007), Generalized procrustes analysis example with annotation, Oklahoma State University, http://www.idiogrid.com/GPA_Idiogrid_Example.pdf> (retrieved 10.04.2014).
  8. Havigerová J.M. & Haviger J. (2010), Využití testu repertoárových mřízek pro získaní subjektivních deskriptorů normality [in:] Sociální procesy a osobnost 2009, Člověk na cestě životem: rizika, výzvy, příležitosti, Psychologický ústav Akademie věd ČR, s. 83-90, http://www.psu.cas.cz/konference/spo2009/sbornik_spo2009.pdf. ISBN 978-80-86174-15-0 (retrieved 14.03.2012).
  9. Jankowicz D. (2004), The easy guide to repertory grids, Wiley & Sons, London.
  10. Karapanos E. & Martens J.-B. (2007), Characterizing the diversity in user´s perceptions Lecture notes in computer science, No. 4662. Springer, Berlin, http://ekarapanos.com/ Karapanos_Martens_Interact07.pdf, s. 515-518. (retrieved 15.04.2012).
  11. Karppinen S. (2000), Repertory Grid Technique in early childhood as a tool for reflective conversations in arts education, European Conference on Quality in Early Childhood Education, London, http://eric.ed.gov/ERICWebPortal/search/detailmini.jsp? _nfpb=true&_&ERICExtSearch_SearchValue_0=ED446854&ERICExtSearch_S earchType_0 = no&accno = ED446854, s. 12 (retrieved 2.08.2012).
  12. Kelly G.A. (2003), A brief introduction to personal construct theory [in:] International handbook of personal construct psychology, F. Fransella (ed.), John Wiley & Sons, UK, pp. 3-20.
  13. Klein D.M. & Lewis R.C. (1985), Personal construct theory: A foundation for deriving tangible surrogates in services marketing [in:] Proceeding series, services marketing in a changing environment, T. Bloch et al. (eds.), AMA, Chicago, pp. 107-11.
  14. Lazarevic V. & Petrovic-Lazarevic S. (2007), Raising brand equity to generation Y, Monash University, Australia, http://www.buseco.monash.edu.au/mgt/research/ working-papers/2007/wp30-07.pdf (retrieved 15.03.2014).
  15. Lemke F., Clark M. & Wilson H. (2011), Customer experience quality: An exploration in business and consumer contexts using Repertory Grid Technique, "Journal of the Academy of Marketing Science", Vol. 39 No. 6, http://www.wiwiss.fu-berlin.de/ institute/marketing/dateianhang/SS2012_LemkeClarkWilson_CEQ_JAMS11_As PublishedOnline.pdf, pp. 846-869 (retrieved 5.07.2012).
  16. Lippe D. (2001), It's all in creative delivery, "Advertising Age" 25 June, http://adage.com/article/special-report-wtw99/creative-delivery/54383/ (retrieved 20.03.2014).
  17. Lukas J. & Šerek J. (2007), Aplikace techniky repertoárové mřížky na zkoumání utváření dojmů o politicích [in:] Československá psychologie, Vol. LI, No. 6. Academia, Praha, http://www.jlukas.cz/doc/politicka/aplikace_techniky_repertoarovych_mrizek.pdf, pp. 622-634 (retrieved 15.03.2012).
  18. Marsden D. & Littler D. (2000), Exploring consumer product construct system with the Repertory Grid Technique, "Qualitative Market Research", Vol. 3, No. 3, http://www.emeraldinsight.com/journals.htm?articleid = 858390, pp. 127-143 (retrieved 15.07.2012).
  19. Morton L.P. (2002), Targeting Generation Y, "Public Relations Quarterly", Vol. 47, No. 2, pp. 46-48.
  20. Neimeyer G.J. (1993), Casebook of constructivist assessment, Sage Publications, New York.
  21. Olson J.C. & Dover P.A. (1978), Cognitive effects of deceptive advertising, "Journal of Marketing Research", Vol. 15, No. 1, pp. 29-38, http://www.jstor.org/discover/ 10.2307/3150398?uid=3739024&uid=2&uid=4&sid=21103815015461 (retrieved 6.04.2014).
  22. Ritomský A. & Bachratý J. (2008), Metóda repertoárovej mriežky v sociálnych vedách, "Sociálne a politické analýzy", Vol. 2, No. 2, http://sapa.ff.upjs.sk/casopis/ 4_druhe_cislo_2008/35_Ritomsky-Bachraty.pdf, pp.72-114 (retrieved 8.12.2011).
  23. Schenkman B.N., Jonsson F.U. (2000), Aesthetics and preferences of web pages, "Behavior and Information Technology", Vol. 19, Iss. 5, pp. 367-377.
  24. Shepherdson N. (2000), New kids on the lot, "American Demographics", Vol. 22, Iss. 1, pp. 44-47.
  25. Tan F. & Tung L.L. (2003), Exploring website evaluation criteria using the Repertory Grid technique: A web designers' perspective, Second Annual Workshop on HCI Research in MIS, 12/2003, http://aisel.aisnet.org/sighci2003/10, pp. 65-69 (retrieved 15.06.2012).
  26. Tractinsky N., Katz A.S. Ikar D. (2000), What is beautiful is usable, "Interacting with Computers", Vol. 13, Iss. 2, pp. 127-145.
  27. Wright R.P. (2004). Mapping cognitions to better understand attitudinal and behavioral responses in appraisal research, "Journal of Organizational Behavior", Vol. 25, No. 3, pp. 339-374. http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/job.245/abstract (retrieved 11.03.2014).
  28. Yarrow K. & O´Donnel J. (2009), Gen BuY: How tweens, teens and twenty-somethings are revolutionizing retail, Jossey-Bass, USA.
  29. Zinkhan G.M. & Biswas A. (1988), Using the Repertory Grid to assess the complexity of consumers´ cognitive structures, "Advances in Consumer Research", Vol. 15, http://www.acrwebsite.org/search/view-conference-proceedings.aspx?Id=6852, pp. 493-497 (retrieved 3.06.2012).
  30. [www 1] http://www.youtube.com/watch?v = YFlwtIaSxjo (retrieved 15.03.2014).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu