BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Štrbová Edita (Constantine the Philosopher University in Nitra, Slovakia)
Tytuł
Action Art and Theatre Art in Marketing Communication
Sztuka wizualna oraz teatralna w komunikacji marketingowej
Źródło
Studia Ekonomiczne / Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, 2014, nr 205, s. 72-90, rys., bibliogr. 25 poz.
Tytuł własny numeru
Marketing communication - selected issues
Słowa kluczowe
Komunikowanie marketingowe, Teatr, Sztuka, Marketing interaktywny, Zachowania konsumenta
Marketing communication, Theater, Art, Interactive marketing, Consumer behaviour
Uwagi
summ.
Abstrakt
Artykuł jest poświęcony zastosowaniu sztuki wizualnej i jej szczególnych form, takich jak eventy, happeningi oraz przedstawienia w komunikacji marketingowej. Praca przedstawia teoretyczne rozważania dotyczące estetycznego i marketingowego rozumienia takich terminów jak "event" and "event marketingowy", a także umiejscawia ich formy w konwencji współczesnej sztuki i marketingu. W artykule podejmuje się również kwestie związane z takimi terminami jak "gender", "interakcja" oraz "publiczność interaktywna", "emocja estetyczna" oraz odbiór w środowisku teatralnym, a terminy te łączy się ze środowiskiem marketingu eventowego i poszukiwaniami doświadczeń w zachowaniu konsumentów.(abstrakt oryginalny)

This paper deals with the application of action art and its particular forms, such as events, happenings and performances in marketing communication. It theoretically elaborates similarities and differences of aesthetic and marketing understanding of the terms "event" and "marketing event" as well as locating their forms in contemporary art and marketing convention. We also deal with the terms "gender", "interaction and interactive audience", "aesthetic emotion" and perception in theatre environment that we link with the environment of event marketing and search for experience in consumer behaviour.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Brecht B. (1959), O divadelnom umení, Slovenské vydavatel'stvo krásnej literatúry, Bratislava, p. 150 [after:] P. Lamberk (1968), Interakcia medzi javiskom a hľadiskom (Noeticko-psychologické variácie), "Slovenské divadlo", roč. 16, č. 2, p. 150.
  2. Bruhn M. (1997), Kommunikationspolitik. Grundlagen der Unternehmenskommunikation, Bedeutung - Strategien - Instrumente, Verlag Franz Vahlen, München.
  3. Drengner J. (2003), Imagewirkungen von Eventmarketing: Entwicklung eines ganzheitlichen Messansatzes. DUV, Wiesbaden.
  4. Geržová J. (1999), Slovník světového a slovenského výtvarného umenia druhej polovice 20. storočia: od abstraktného umenia k virtuálnej realite ; idey - pojmy - hnutia. Kruh Súčasného Umenia Profil.
  5. Guyau J.M. (1925), Umění s hlediska sociologického, Orbis, Praha, pp. 60-61, 63 [after:] P. Lamberk (1968), Interakcia medzi javiskom a hľadiskom (Noeticko-psychologické variácie), "Slovenské divadlo", roč. 16, č. 2, p. 150.
  6. Inden T. (1993), Alles Event?! Erfolg durch Erlebnismarketing, Lech, Moderne Industrie, Landsberg.
  7. Kinnerbrock W. (1993), Integriertes Eventmarketing - vom Marketing-Erleben zum Erlebnismarketing, Forkel Verlag, Wiesbaden.
  8. Kollárik T. (1993), Sociálna psychológia. SPN, Bratislava.
  9. Lamberk P. (1968), Interakcia medzi javiskom a hľadiskom (Noeticko-psychologické variácie), "Slovenské divadlo", roč. 16, č. 2, pp. 145-161.
  10. Langenscheidt (2007), Grundwortschatz Deutsch Übungsbuch.
  11. Le Bon G. (1946), Psychologie davu. Praha: Samcovo knihkupectví.
  12. Nickel O. (1998), Eventmarketing: Grundlagen und Erfolgsbeispiele, Verlag Franz Vahlen, München.
  13. Nízka H. (2007), Aplikovaný marketing, Iura edition, Bratislava.
  14. Oravcová J. (2004), Sociálna psychológia, UMB, Banská Bystrica.
  15. Piscator E. (1962), Politické divadlo, Slovenské vydavatel'stvo krásnej literatúry, Bratislava, p. 121 [after:] P. Lamberk (1968), Interakcia medzi javiskom a hľadiskom (Noeticko-psychologické variácie), "Slovenské divadlo", roč. 16, č. 2, pp. 145-161.
  16. Šindler P. (2003), Event marketing, Grada, Praha.
  17. Tairov A. (1927), Odpoutané divadlo, Orbis, Praha, pp. 217, 224-225 [after:] P. Lamberk (1968), Interakcia medzi javiskom a hľadiskom (Noeticko-psychologické variácie), "Slovenské divadlo", roč. 16, č. 2, p. 146.
  18. Weinberg P. (1992), Erlebnismarketing, Verlag Franz Vahlen, München.
  19. Zich O. (1931), Estetika dramatického umění, Melantrich, Praha, p. 376 [after:] P. Lamberk (1968), Interakcia medzi javiskom a hľadiskom (Noeticko-psychologické variácie), "Slovenské divadlo", roč. 16, č. 2, pp. 145-161.
  20. [www 1] http://18thstreet.org/public-programs/past-exhibitions-events/collaboration-labs/ suzanne-lacy-and-leslie-labowitz-starus.
  21. [www 2] http://barbiedreamhouse.com.
  22. [www 3] http://www.ibtimes.co.uk/articles/468268/20130516/femen-berlin-barbie-dreamhouse- topless.htm.
  23. [www 4] http://blogs.longwood.edu/advertising3/2012/10/11/dolce-gabbana-ad.
  24. [www 5] http://creative-ads.org/burger-king-ads.
  25. [www 6] http://www.easyvegan.info/?s=%22consuming+women%22.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2083-8611
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu