BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Mierzwińska Liliana (Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa w Tarnobrzegu)
Tytuł
Planowanie strategiczne w małym przedsiębiorstwie (na przykładzie rejonu tarnobrzeskiego)
The Strategic Planning in a Small Enterprise (on Example of Tarnobrzeski County)
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 50, s. 245-253, tab.
Tytuł własny numeru
Strategie zarządzania mikro i małymi przedsiębiorstwami . Mikrofirma 2010
Słowa kluczowe
Potencjał rozwojowy, Planowanie strategiczne, Małe i średnie przedsiębiorstwa
Development potential, Strategic planning, Small business
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie wyników badań empirycznych, dotyczących identyfikacji istotnych kwestii związanych z problematyką zarządzania strategicznego w małym przedsiębiorstwie. Przeprowadzona analiza i ocena dotyczy przede wszystkim umiejętności przedsiębiorców w zakresie planowania strategicznego i świadomości jego znaczenia oraz źródeł informacji niezbędnych przy podejmowaniu decyzji strategicznych. Dokonano również analizy mocnych i słabych stron badanych przedsiębiorstw, świadczących o ich potencjale rozwojowym.(fragment tekstu)

The article presents the results of empirical research carried out to identify the main issues regarded to the strategic management in the small enterprise. The paper also describes the entrepreneur's skills enabling strategic planning and the information's sources necessary to make strategic decisions. The second part of the article describes strengths and opportunities which are the evidences of the small enterprise's development potential.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. H. Kreikebaum, Strategiczne planowanie w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 1997.
  2. K. Safin, Zarządzanie małą firmą, Wyd. AE im. O. Langego we Wrocławiu, Wrocław 2003.
  3. Z. Pierścionek, Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa, 1998.
  4. F. Bławat (red.), Przetrwanie i rozwój małych i średnich przedsiębiorstw, Scientific Publishing Group, Gdańsk 2004.
  5. M. Bednarczyk, Otoczenie i przedsiębiorczość w zarządzaniu strategicznym organizacją gospodarczą, Zeszyty Naukowe Monografie nr 128, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Kraków 1996, s. 83.
  6. I. Janiuk, Strategie rozwoju i konkurencji małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce, "Organizacja i Kierowanie" 2005, nr 1, s. 77.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu