BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Popczyk Wojciech (Uniwersytet Łódzki)
Tytuł
Rola czynników kulturowych w internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw rodzinnych
The Role of Cultural Factors in Internationalizating Small and Medium-Sized Family Businesses
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 50, s. 299-308
Tytuł własny numeru
Strategie zarządzania mikro i małymi przedsiębiorstwami . Mikrofirma 2010
Słowa kluczowe
Przedsiębiorczość lokalna, Samorząd terytorialny
Local entrepreneurship, Local government
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest wskazanie na podstawie badań empirycznych światowych i wieloletnich obserwacji autora tych wymiarów kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa rodzinnego, które czynią z niej zasób strategiczny i potencjalne źródło przewagi konkurencyjnej dla tego typu podmiotów gospodarczych, a w przypadku internacjonalizacji determinują akt jej podjęcia i przebieg.(fragment tekstu)

"Culture provides the context within which organizational citizens understand that competitive advantage doesn't last forever and that the firm must move forward continuously". Organizational culture presents a great potential for family businesses as for entrepreneurship, particularly internationalization. The paper focuses on some selected dimensions of the organizational culture, which are vital in the process of family business internationalization.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. P. Sharma, J.J. Chrisman, J.H. Chua, Strategic Management of the Family Business: Past Research and Future Challenges, "Family Business Review" 1997, 10(1), s. 1-35.
  2. J.L. Ward, Keeping the family Business Healthy, Business Owner Resources,1997, s. 161.
  3. E.H. Schein, The role of the Founder In Creating Organizational Culture, "Organizational Dynamice"1983, 12(1), s. 14.
  4. M. Alveson, Cultural Perspectives on Organizations, Cambridge, University Press 1993.
  5. W.G.J. Dyer, Culture and Continuity in Family Firms, "Family Business Review" 1(1) 1988, s. 37-50.
  6. A. Hall, L. Melin, M. Nordqvist, Entrepreneurship as Radical Change In the Family Business: Exploring the Role of Cultural Patterns, "Family Business Review" 2001 14(3), s. 193-208.
  7. D. Fletcher, Swimming Around In Their Own Ponds: The Weakness of Strong Ties in Developing Innovative Practices, "International Journal of Innovative Management" 1998 2(2), s. 137-159.
  8. R.D. Ireland, M.A. Hitt, Achieving and Maintaining Strategic Competitiveness in the 21st Century: The Role of Strategic Leadership, "Academy of Management Executive"1999 13(1), s. 43-57.
  9. R. Donckels, E. Frohlich, Are family businesses really different? European experiences from STRATOS, "Family Business Review" 1991, 4(2), s. 149-160.
  10. Z. Fernandez, M.J. Nieto, Internationalization strategy of small and medium-sized family businesses: some influential factors, "Family Business Review" 2005, 17 (1).
  11. D. Cerrato, M. Piva, The internationalization of small and medium-sized enterprises: The effect of family management, human capital and foreign ownership, Università Cattolica del Sacro Cuore 2007.
  12. Ch. Graves, J. Thomas, Internationalization of Australian Family Businesses: A managerial capabilities perspective, "Family Business Review" 2006, 19(3).
  13. S.A. Zahra, International expansion of U.S. manufacturing family businesses: the effect of ownership and involvement, "Journal of Business Venturing" 2003, 18, s. 495-512.
  14. J.H. Davis, F.D. Schoorman, L. Donaldson, Toward a stewardship theory of management, "Academy of Management Review" 1997, 22(1), s. 2-47.
  15. S.A. Zahra, J.C. Hayton, C. Salvato, Entrepreneurial in Family vs Non-Family Firms: A Resorce-Based Analysis of the Effect of Organizational Culture, Baylor University 2004, ETP, s. 363-381.
  16. W. Popczyk, Młode przedsiębiorstwa globalne- uwarunkowania powstawania rozwoju, w: Uwarunkowania przedsiębiorczości - różnorodność i zmienność, red. K. Jaremczuk, Tarnobrzeg 2008.
  17. W. Popczyk, Czynniki determinujące internacjonalizację przedsiębiorstw rodzinnych - przegląd badań, "Przegląd Organizacji" 11/2009, s. 24.
  18. S. Basly, Internationalisation of Family Firms in a Knowledge-Based View, Universite Montesquieu-Bordeaux, 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu