BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jodkowska Lilianna (Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin)
Tytuł
Bariery działalności innowacyjnej MŚP w Niemczech
Innovationshemmnisse in Deutschen KMU
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 50, s. 561-568, rys.
Tytuł własny numeru
Strategie zarządzania mikro i małymi przedsiębiorstwami . Mikrofirma 2010
Słowa kluczowe
Małe i średnie przedsiębiorstwa, Innowacyjność przedsiębiorstw
Small business, Enterprise innovation
Uwagi
Zsfg.
Kraj/Region
Niemcy
Germany
Abstrakt
Przedsiębiorstwom innowacyjnym wprowadzającym i stosującym jako pionierom nowe technologie przypisywana jest kluczowa rola w zakresie konkurencyjności i dynamiki rozwoju gospodarczego. Przedsiębiorstwa te ożywiają w ten sposób popyt, kreują nowe rynki i zachęcają do naśladowania. Przedsiębiorstwa innowacyjne zawdzięczają swoją pozycję na rynku technologicznemu know-how, inwestycjom w wyposażenie oraz personelowi. Zwłaszcza w przedsiębiorstwach mikro, małych i średnich, w których nie ma rozbudowanej hierarchii zarządzania, struktury organizacyjnej, a nawet specjalnie utworzonego działu zajmującego się kreowaniem i wdrażaniem innowacji, może dochodzić do zakłóceń w procesie zarządzania innowacjami. Celem niniejszego opracowania jest wskazanie wewnętrznych i zewnętrznych czynników, w tym zwłaszcza barier finansowych oraz globalnego kryzysu finansowo-gospodarczego, wpływających na gotowość małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w Niemczech do podejmowania działalności innowacyjnej.(fragment tekstu)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. A. Spielkamp, Ch.Rammer, Balanceakt Innovation. Erfolgsfaktoren im Innovationsmanagement kleiner und mittlerer Unternehmen, Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung, Mannheim 2006.
  2. D. Vahns, R. Burmester, Innovationsmanagement. Von der Produktidee zur erfolgreichen Vermarktung, Schäffel-Poeschel Verlag Stuttgart 1999.
  3. A. Spielkamp, Ch. Rammer, Balanceakt Innovation. Erfolgsfaktoren im Innovationsmanagement kleiner und mittlerer Unternehmen, Zentrum für Europäische Wirtschaftsforschung, Mannheim 2006.
  4. V. Zimmermann, Beschäftigungseffekte von Innovationen in bestehenden kleinen und mittleren Betrieben, Mittelstand- und Strukturpolitik Nr. 43, KfW Bankengruppe, Frankfurt/M. 2007, s. 37.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu