BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pasek Robert (Poczta Polska S.A.)
Tytuł
Zarządzanie wiedzą - ujęcie koncepcyjne
Diagnosis of Popularity and Successful Concept of Knowledge Management
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 57, s. 443-451, rys.,tab., bibliogr. 8 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju.Cz. I
Słowa kluczowe
Zarządzanie wiedzą
Knowledge management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Zmiany w gospodarce światowej, zachodzące z ogromną dynamiką, zmuszają firmy do ciągłego doskonalenia sposobu swojego funkcjonowania. Dwudziesty pierwszy wiek kojarzy się ze zmianami we wszystkich obszarach aktywności firmy, które niejednokrotnie obalają lub odrzucają dotychczasowe kanony i zasady ich działania. W zalewie ogromnej ilości informacji bardzo duże wyzwanie dla systemu zarządzania stanowi maksymalizacja stopnia wykorzystania wiedzy posiadanej przez przedsiębiorstwo. (fragment tekstu)

The concept of knowledge management is successful not only due to the volume of non-selected and non-processed information which increases at an exponential rate, available to organizations, but also to the requirement of fast reaction to the expectations and wishes of customers, market and staff members. In simple words, knowledge management has become necessary at the age of plethora of information; only those pieces of information, actually of value, can secure that some may have the ascendancy over their competitors, and in some cases that information can be decisive for an enterprise's success on the market. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Grudzewski W.M., Hejduk I., Zarządzanie wiedzą w organizacjach, E-mentor, 2005, nr 8.
  2. Jemielniak D., Koźmiński A. (red.), Zarządzanie wiedzą, Wydawnictwa Akademickie i Profesjonalne, Warszawa 2008.
  3. Kowalczyk A., B. Nogalski, Zarządzanie wiedzą. Koncepcja i narzędzia, Difin, Warszawa 2007.
  4. Kwasek A., Budowa efektywnościowych modeli zarządzania w warunkach gospodarki opartej na wiedzy, Zarządzanie Zmianami, 2009 nr 1.
  5. Perechuda K., Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie, PWN, Warszawa 2005.
  6. Raport KPMG, Zarządzanie wiedzą w Polsce 2004.
  7. Tiwana A., The knowledge management toolkit, Prentice Hall PTR, 2000.
  8. www.e-mentor.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu