BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Musiał Jędrzej (Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu)
Tytuł
Problem optymalizacji zakupu wielu produktów w sklepach internetowych. Propozycja algorytmu heurystycznego
Optimization on Shopping Many Products from Internet Stores. Heuristic Approach Proposition
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 57, s. 585-592, tab., rys., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju.Cz. I
Słowa kluczowe
Biznes elektroniczny, Zakupy online, Sklepy internetowe
e-business, Online shopping, Internet shopping
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Badania rynkowe sektora e-commerce uświadamiają, jak dynamiczne procesy zachodzą w tejże części rynku handlowego. W raporcie e-commerce 20091, zaprezentowanym przez Internet Standard we wrześniu 2009, dokonano dokładnej analizy polskiego rynku handlu elektronicznego. Obroty rynku e-commerce z każdym kolejnym rokiem rosną w lawinowym tempie. Jak podaje Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego (SMB) wartość polskiego rynku e-commerce (liczona jako wartość sprzedaży poprzez platformy aukcyjne i sklepy internetowe) w roku 2004 wyniosła 1,90 mld zł, następnie w roku 2005 - 3,10 mld zł, w roku 2006 kwota 5 mld zł i w roku 2007 wartość 8,07 mld zł. Na koniec roku 2008 rynek osiągnął wartość 11,01 mld zł. Wzrost wartości w ostatnim roku wyniósł 36,4%. W ciągu ostatnich czterech lat wartość rynku wzrosła o 479,2%. (fragment tekstu)

Internet shopping (from on-line stores) is more popular with every upcoming year. Internet stores are often cheaper than regular local retailers and wide choice of offers is available just a click away from customer. Shipping cost are almost every time non zero so that is quite good idea to group all products into sets and buy as many of them as possible from one store - then just one shipping rate will be add to final bill. In the paper multi-item shopping basket management problem was presented and heuristic approach to the problem was defined. Algorithm was tested and results were compared with price comparison sites solutions. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Blazewicz J., Kovalyov M.Y., Musial J., Urbanski A.P., Wojciechowski A., Internet Shopping Optimization Problem, International Journal of Applied Mathematics and Computer Science (AMCS), 2010, Vol. 20, No. 2.
  2. Garey, M. and Johnson, D. (1979), Computers and Intractability: A Guide to the Theory of NP-Completeness, New York, Freeman.
  3. Internet Standard, e-commerce 2009, 2009, http://www.internetstandard.pl/ whitepapers/ 1131/Raport.e.commerce.2009.html
  4. Klein, S. (2000), The emergence of auctions on the world wide web, in S. M. et al. (Ed.), Handbook on Electronic Commerce, Springer-Verlag, Berlin-Heidelberg, pp. 627-645.
  5. Lee, H. (1998), Do electronic marketplaces lower the prices of goods?, Communications of the ACM 41(1): 73-80.
  6. Liang, T. and Huang, J. (1998), An empirical study on consumer acceptance of products in electronic markets: A transactional cost model, Decision Support Systems 21.
  7. Pew Internet & American Life Project. On-line Shopping, 2008, http://www.pewinternet.org/pdfs/PIP On-line Shopping.pdf
  8. Wojciechowski A., Musial J., A Customers Assistance System: Optimizing Basket Cost, Foundations of Computing and Decision Sciences, Vol. 34 - No. 1, Poznan 2009, ISSN 0867-6356, p. 59-69.
  9. www.alexa.com, luty 2010.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu