BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Moroz Mirosław (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Rozwój e-biznesu a współtworzenie treści przez internautów
E-Business Development and User Generated Content - The Case of Sharing Comments And Opinions About the Product And Service
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 57, s. 663-671, tab., bibliogr. 19 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju.Cz. I
Słowa kluczowe
Internet, Biznes elektroniczny
Internet, e-business
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Prowadzenie biznesu w Internecie wiąże się z wieloma uwarunkowaniami, specyficznymi dla wirtualnego środowiska. Trendem, który zyskuje na znaczeniu, jest współuczestnictwo internautów w kreowaniu zawartości merytorycznej różnorodnych serwisów internetowych. Ten trend, nazywany także Web 2.0, przybiera na sile także w kontekście gospodarczym1. Dzięki dostępnym rozwiązaniom właściwie każdy internauta - o ile będzie miał taką wolę - może podzielić się swoimi przemyśleniami, opiniami i emocjami wykorzystując takie rozwiązania jak serwisy społecznościowe, blogi, mikroblogi, fora i grupy dyskusyjne, zbiorowe bazy wiedzy oparte o mechanizm Wiki, serwisy współdzielenia się treściami multimedialnymi (wideo, zdjęcia). Spektrum możliwości aktywnego zaistnienia w przestrzeni wirtualnej jest duże, bezsprzecznie jednak jako podstawowe i pierwotne należy uznać możliwość komentowania określonych zdarzeń w Internecie. (fragment tekstu)

Paper is devoted to present the importance of comments and opinions put forward by Internet users for the businesses. Studies suggest a large percentage of Internet users read reviews launched by other net users, believing that they represent the real advantages and disadvantages of individual products or companies. In article has been discussed the role of user generated content at present stage of development of e-business, as well as pointed out the most important trends that are already visible in most developed markets. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Bounie D. et al., Do online customer reviews matter? Evidence from the video game industry, "Working Papers in Economics and Social Sciences Telecom ParisTech", 2008.
  2. Customer Reviews Increase Web Sales, eMarketer Digital Intelligence, 2007, http://www.emarketer.com/Article.aspx?id=1005226&src=article1_newsltr
  3. Chui M., Miller A., Roberts R.P., Six ways to make Web 2.0 work, "McKinsey quarterly", February 2009, http://www.mckinseyquarterly.com/Six_ways_to_- make_Web_20_work_2294
  4. Guides Concerning the Use of Endorsements and Testimonials in Advertising, 16 CFR Part 255, Federal Trade Commission, 2009, http://ftc.gov/os/2009 /10/091005endorsementguidesfnnotice.pdf
  5. Karwatka T. et al., Co działa w polskim e-commerce. Raport z badania sklepów internetowych, IMAS International, 2009, http://www.biznes20.pl/download/- 2009/09/co-dziala-w-polskim-e-commerce-raport-z-badania.pdf
  6. Kaznowski D., Nowy marketing w Internecie, Difin, Warszawa 2007.
  7. Laskowska H., Nowy program lojalnościowy VTrip.pl i PayTip, 2007, http://www.e-biznes.pl/inf/2007/21891,Nowy_program_lojalnosciowy_VTrip_pl_- i_PayTip.php
  8. Laskowska H., Jak wygląda polski e-handel z punktu widzenia kupujących? 2008, http://e-biznes.pl/2008/06/jak-wyglada-polski-e-handel-z-punktu-widzeniakupujacych/
  9. Laskowska H., Ceneo i Opineo zwiększają bezpieczeństwo e-zakupów, 2009, http://e-biznes.pl/2009/07/ceneo-i-opineo-zwiekszaja-bezpieczenstwo-e-zakupow/
  10. Lubelska K., Donośny szept, "Polityka", 2009, nr 24 (2709).
  11. Mazurek G., blogi i wirtualne społeczności - wykorzystanie w marketingu, Oficyna a Wolters Kluwer Business, Kraków 2008.
  12. Miączyński P., Grynkiewicz T., Nie myślcie, że to jakaś ściema, "Gazeta Wyborcza", 03.03.2009.
  13. Mixed Reactions to Product Recommendations, 2010, http://www.emarketer.com/ Article.aspx?R=1007497
  14. Moroz M., Redukcja asymetrii informacji na rynku usług turystycznych, [w:] I. Rudawska, M. Soboń (red.), Przedsiębiorstwo i klient w gospodarce opartej na usługach, Difin, Warszawa 2009.
  15. Pentina I. et al., The Role of Virtual Communities as Shopping Reference Groups, "Journal of Electronic Commerce Research", 2008, vol. 9, No 2.
  16. Tamar's in-depth analysis into British consumers' attitudes towards social media, Tamar 2007 Social Media for Brands Report - White Paper, 2007, http://www.- tamar.com/resources/pdfs/whitepaper-socialmediaattitudes_docfinal.pdf
  17. UK Online Shoppers Prize User Ratings, eMarketer Digital Intelligence, 2008, http://www.emarketer.com/Article.aspx?id=1006154&src=article2_newsltr
  18. Wunsch-Vincent S., Vickery G., Participative Web: User-Created Content, OECD, Geneva 2007.
  19. http://www.expandi.net/netmonitor.html
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu