BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Piwowarski Mateusz (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny), Ziemba Paweł (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny)
Tytuł
Zastosowanie modelu Equal 4.0 do oceny złożonych serwisów internetowych
Model Equal 4.0 in the Evaluation of Websites
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 57, s. 681-688, tab., rys., bibliogr. 6 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju.Cz. I
Słowa kluczowe
Serwis internetowy
Website
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Nowoczesne serwisy internetowe charakteryzują się znaczną złożonością struktury organizacyjnej, mnogością udostępnianych usług, zróżnicowaniem charakterystycznych dla nich cech oraz przeznaczeniem. Obok dynamicznie rozwijających się serwisów szeroko pojętego e-commerce (sklepy internetowe, serwisy aukcyjne i porównawcze etc.) funkcjonują także serwisy tematyczne obejmujące m.in.: motoryzację, kulturę, rozrywkę, komputery i Internet, marketing, sport, biznes, prawo i finanse. Jednak najczęściej odwiedzaną grupą polskich serwisów są portale internetowe. Według wyników badania Megapanel PBI/Gemius w październiku 2009 roku cztery największe polskie portale, tj. Onet.pl, Wirtualna Polska, Interia.pl, Gazeta.pl, zostały odwiedzone kolejno przez 11,5 mln, 9,9 mln, 8 mln i 7,4 mln użytkowników. (fragment tekstu)

The article is dealing with the problem of the quality assessment in web portals and the connection of quality with the number of users. The majority of existing models of the quality assessment is adapted to the evaluation of e-commerce services, but it is hard to find the method for web portals quality assessment. Nevertheless from existing methods they chose one which seems most suitable for this destination and with her help a quality of three biggest web portals in Poland was examined. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Barnes S.J., Vidgen R.T., The eQual Approach to the Assessment of E-Commerce Quality: A Longitudinal Study of Internet Bookstores, Web Engineering: Principles and Techniques, Idea Group Publishing, 2005.
  2. Barnes S.J., Vidgen R.T., WebQual: An Exploration of Web Site Quality, Proceedings of the Eighth European Conference on Information Systems, 2000.
  3. Greber T., Badanie satysfakcji klienta w kontekście zapewnienia jakości, StatSoft Polska, luty 2010.
  4. http://pliki.gemius.pl/Komunikaty/2009/Megapanel/Wyniki_Megapanel_PBI_Gem ius_pazdziernik_2009.doc, s.2. Wyniki Megapanel PBI/Gemius, październik 2009.
  5. http://www.scribd.com/doc/9372111/internetstats compendiummay2008, Internet Statistics Compendium, E-consultancy.
  6. Von Dran G.M., Zhang P., Small R., Quality Websites: An Application of the Kano Model to Website Design, Proceedings of the Fifth Americas Conference on Information Systems, 1999.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu