- Autor
- Piwowarski Mateusz (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny), Ziemba Paweł (Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny)
- Tytuł
- Zastosowanie modelu Equal 4.0 do oceny złożonych serwisów internetowych
Model Equal 4.0 in the Evaluation of Websites - Źródło
- Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 57, s. 681-688, tab., rys., bibliogr. 6 poz.
- Tytuł własny numeru
- E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju.Cz. I
- Słowa kluczowe
- Serwis internetowy
Website - Uwagi
- streszcz., summ.
- Abstrakt
- Nowoczesne serwisy internetowe charakteryzują się znaczną złożonością struktury organizacyjnej, mnogością udostępnianych usług, zróżnicowaniem charakterystycznych dla nich cech oraz przeznaczeniem. Obok dynamicznie rozwijających się serwisów szeroko pojętego e-commerce (sklepy internetowe, serwisy aukcyjne i porównawcze etc.) funkcjonują także serwisy tematyczne obejmujące m.in.: motoryzację, kulturę, rozrywkę, komputery i Internet, marketing, sport, biznes, prawo i finanse. Jednak najczęściej odwiedzaną grupą polskich serwisów są portale internetowe. Według wyników badania Megapanel PBI/Gemius w październiku 2009 roku cztery największe polskie portale, tj. Onet.pl, Wirtualna Polska, Interia.pl, Gazeta.pl, zostały odwiedzone kolejno przez 11,5 mln, 9,9 mln, 8 mln i 7,4 mln użytkowników. (fragment tekstu)
The article is dealing with the problem of the quality assessment in web portals and the connection of quality with the number of users. The majority of existing models of the quality assessment is adapted to the evaluation of e-commerce services, but it is hard to find the method for web portals quality assessment. Nevertheless from existing methods they chose one which seems most suitable for this destination and with her help a quality of three biggest web portals in Poland was examined. (fragment of text) - Dostępne w
- Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego - Pełny tekst
- Pokaż
- Bibliografia
- Barnes S.J., Vidgen R.T., The eQual Approach to the Assessment of E-Commerce Quality: A Longitudinal Study of Internet Bookstores, Web Engineering: Principles and Techniques, Idea Group Publishing, 2005.
- Barnes S.J., Vidgen R.T., WebQual: An Exploration of Web Site Quality, Proceedings of the Eighth European Conference on Information Systems, 2000.
- Greber T., Badanie satysfakcji klienta w kontekście zapewnienia jakości, StatSoft Polska, luty 2010.
- http://pliki.gemius.pl/Komunikaty/2009/Megapanel/Wyniki_Megapanel_PBI_Gem ius_pazdziernik_2009.doc, s.2. Wyniki Megapanel PBI/Gemius, październik 2009.
- http://www.scribd.com/doc/9372111/internetstats compendiummay2008, Internet Statistics Compendium, E-consultancy.
- Von Dran G.M., Zhang P., Small R., Quality Websites: An Application of the Kano Model to Website Design, Proceedings of the Fifth Americas Conference on Information Systems, 1999.
- Cytowane przez
- ISSN
- 1640-6818
1896-382X - Język
- pol