BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gracz Leszek (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Zmiany w modelach biznesowych przedsiębiorstw internetowych oferujących treści i usługi klientom indywidualnym
Changes in Business Models of Internet Content and Service Providers that Target Individual Consumers
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 58, s. 463-471, bibliogr. 16 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II
Słowa kluczowe
Modele biznesowe, Internet, Handel elektroniczny, Klient, e-usługi
Business models, Internet, e-commerce, Customer, e-services
Uwagi
summ.
Abstrakt
Przedstawione w artykule trendy i przykłady wydają się dość jednoznacznie wskazywać, że model biznesu reklamowego, stosowany przez przedsiębiorstwa internetowe, które kierują swoją ofertę do nabywcy indywidualnego, okazuje się coraz trudniejszy do wykorzystania. Powoduje to przechodzenie podmiotów do modeli, które w artykule zostały nazwane hybrydowymi, polegającymi na oferowaniu części treści w modelu reklamowym, a części w modelu odpłatnym. Główną zaletą takiego rozwiązania jest z jednej strony przyciąganie dużej liczby użytkowników poprzez bezpłatny content, z drugiej strony możliwość uzyskania przychodów z contentu odpłatnego. Główną trudnością w takim modelu jest taki podział treści na bezpłatne i odpłatne, by wspomniane zalety mogły być realizowane.(fragment tekstu)

The paper considers issues of changing business models by internet content and service providers that target individual consumers. What has become a visible trend for these entities is shifting from advertisements based models into partially or fully paid for content and services models.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Afuah A., Tucci Ch. L., Biznes internetowy. Strategie i modele, Kraków 2003.
  2. Bishop B.: Marketing globalny ery cyfrowej, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 2001.
  3. Cialdini R.: Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 1996.
  4. Frąckiewicz E.: Marketing internetowy, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  5. Gracz L.: Użycie SEM (Search Engine Marketing) w zintegrowanej komunikacji marketingowej. Zeszyty Naukowe US Ekonomiczne Problemy Usług nr 12, Marketing Przyszłości: Trendy, Strategie, Instrumenty, W kierunku zintegrowanej komunikacji marketingowej, Wyd. Nauk. US, Szczecin 2007.
  6. Hartman A., Sifons J., Kador J., E-biznes, strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Liber, Warszawa 2001.
  7. Lem S.: Bomba megabitowa, Wydawnictwo Literackie, Kraków 1999.
  8. Nojszewski D.: Przegląd modeli e-biznesowych (cz. II), E-mentor, nr 2.2007.
  9. Wang S., Senaraport K.: "Deep Dive Into YouTube: Q1'09 Preview", Raport Credit Suisse, kwiecień 2009.
  10. http://www.authorstream.com/Presentation/symetria-48362-modele-biznesoweinternecie- science-technology-ppt-powerpoint/.
  11. http://digitalenterprise.org/models/models.html.
  12. http://www.rp.pl/.
  13. http://wyborcza.pl/.
  14. http://www.rp.pl/temat/204584.html.
  15. http://www.aidapolska.pl/rynek-reklamy-internetowej.php.
  16. http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,53600,3669568.html
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu