BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Bello Kreshnik (University of Vlore), Hoti Arlinda (University of Vlore), Kellezi Jonida (University of Vlore)
Tytuł
The Global Financial Crises Impact on the Tourism Industry in Albania and Its Future Trend
Wpływ globalnego kryzysu na gospodarkę turystyczną Albanii
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2010, nr 14, s. 19-27, rys., tab.
Słowa kluczowe
Gospodarka turystyczna, Sytuacje kryzysowe
Touristic economy, Crisis situations
Uwagi
streszcz., summ.
Kraj/Region
Albania
Albania
Abstrakt
Turystyka stanowi istotny element gospodarki, którego stopa wzrostu jest ściśle skorelowana ze stopą wzrostu PKB w krajach generujących najwyższy ruch turystyczny. W artykule przedstawiono stan obecny albańskiej gospodarki oraz wpływ turystyki na jej wzrost między 2000 a 2008 rokiem.(abstrakt oryginalny)

Albania is a marvelous tourist destination in the South Eastern Europe. In its research, the "Travel Tourism Competitiveness Report 2007" has ranked different countries, based on their abilities to compete with each other in the tourist sector. In accordance to this report, Albania was classified the 90th from a list of 124 countries all around the world, surpassing countries like Kenya, Ecuador and Nepal. In fact, what this rank shows, is the potential that Albania has, which can be used to undertake strategically by its government of entrepreneurs. Being known mostly for its culture, the country has also served as a crossroads for some of the world's greatest armies and civilizations, and thus it is rich in historical monuments and archaeological sites, which are as old as the Stone Age era.(fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. D.J. Stynes, Economic Impacts of Tourism, 2003, www.msu.edu, 30.01.2009.
  2. D. Roe, H. Goodwin, C. Ashley, The Tourism Industry and Poverty Reduction, 2002.
  3. K. Gorica, Issues of European Integration for Tourism Challenges of Albania as an Emerge Destination, 2006.
  4. B. Mirbabayev, M. Shagazatova, The Economic and Social Impact of Torusim, 2008.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1644-0501
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu