BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kreft Jan (Uniwersytet Gdański)
Tytuł
Substytucja starych mediów barierą rozwoju internetowych firm medialnych
Substitution of Old Media as a Barrier of Internet Companies
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 58, s. 673-680, bibliogr. 28 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II
Słowa kluczowe
Media, Rozwój, Internet
Media, Development, Internet
Uwagi
summ.
Abstrakt
W dobie konwergencji mediów kluczowym zjawiskiem jest migracja odbiorców od tzw. starych mediów, zwłaszcza prasy, ku Internetowi. Podążając za swymi odbiorcami firmy medialne oferują im dostęp do internetowych wydań prasy, wydań substytucyjnych dla tradycyjnych wersji papierowych. Ta powszechna praktyka niesie zagrożenie tym poważniejsze, że tracąc czytelników tradycyjnych mediów wydawcy muszą sprostać wyzwaniu, jakim mimo ekspansji Internetu pozostaje bardzo wolno zmieniająca się struktura przychodów. Największe przychody reklamowe firmy medialne uzyskują bowiem nadal z wydań papierowych. Internet przyciąga odbiorców, ale internetowe wydania gazet pozostają w zdecydowanej większości niedochodowe. Substytucja tych wydań w istotny sposób hamuje rozwój firm medialnych.(fragment tekstu)

In the era of media convergence migration of customers from the so-called old media, especially newspapers, to the Internet is the key phenomenon. As a result, media companies offer their customers an access to online editions of the press, in addition to the traditional paper versions. This common practice, however, carries risks for the publishers because of the very slowly changing structure of income. Media companies still receive their major advertising revenue from the paper edition. The Internet attracts customers, but the internet publication of newspapers in the vast majority are not profitable.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Adapting to Meet the Demands of the New Online Medium, Carleton University, Ottawa 2000
  2. Ahlers D., News Consumption and the New Electronic Media, "The Harvard International Journal of Press/Politics" 2006, vol. 11, nr 29
  3. Barnhurst K.G., News Geography & Monopoly: The Form of Reports on US Newspaper Internet Sites, "Journalism Studies" 2002, vol. 3, no. 4
  4. Chyi H.I., Lasorsa D.I., An Explorative Study on the Market Relation Between Online and Print Newspapers, "The Journal of Media Economics" 2002, vol. 15, no. 2
  5. Chyi K.I., Sylvie G., The Medium is Global, the Content is Not: The Role of Geography in Online Newspaper Markets, "Journal of Media Economic" 2001, vol. 14, no. 4
  6. Collaboration Between Media Newsrooms, "Atlantic Journal of Communication" 2007, Vol. 13, no. 3
  7. Dailey L., Demo L., Spillman M., The Convergence Continuum: A Model for Studying
  8. Engebretsen M., Shallow and Static or Deep and Dynamic-Studying the State of Online Journalism in Scandinavia, Nordicom Review 2006, vol. 27, no. 1
  9. Fidler R., Creating Digital Newsbooks Newspapers. Use them to Bring Enterprise
  10. Gunter B., News and the Net. New Jersey: Lawrence Erlbaum, Mahwah - London 2003
  11. Ihlström C., Palmer J., Revenues for online newspapers: owner and user perceptions. Electronic Markets: The International Journal of Electronic Commerce & Business Media, 12, 4 (2002)
  12. Industry: the Case of Daily Newspapers in the Netherlands
  13. Ivan R., The Krugman paradox, Metaprinter.com
  14. Kranenburg van der H.L., Palm F.C., Pfann G.A., Exit and Survival in a Concentrating
  15. Kreft J., Strategie marketingowe gazet ogólnopolskich, Wydawnictwo Studia Europejskie, Gdynia 2007
  16. Krumsvik A.H., What Is the Strategic Role of Online Newspapers, "Nordicom Review" 2006, vol. 2. Newspaper Association of America, Nielsen/business Analysis and research. Dostępny na: http://www.naa.org/TrendsandNumbers/ Newspaper- Websites.aspx
  17. Leckner S., Appelgren E., E-paper News Publishing. Strategies for Product and Production, "Nordicom Review" 2997, vol. 28, no. 2
  18. "Organization" 2001, vol. 21
  19. Palmer J., Eriksen L., Digital news: Content, delivery, and value propositions for an intangible product, "Journal of End User Computing" 2000, vol. 12, no. 2
  20. Palmer J.W., Eriksen L.B., Marketing on the Internet: digital newspapers explore the possibilities, "Communications of the ACM", 1999, vol. 42, no. 11
  21. Peng F.Y., Tham N.I., Xiaoming H., Trends in online newspapers: a look at the US web. Newspaper Research Journal 1999, vol. 20, no. 2, s. 52-63
  22. Pew Research Center, Can the "Dead Tree Newspaper Survive?, http://pewresearch.org/pubs/43/can-the-dead-tree-newspaper-survive
  23. Picard R., Brody J.H., The Newspaper Publishing Industry, Allyn and Bacon, Needham Heights 1997
  24. Picard R.G., Shifts in newspaper advertising expenditures and their implications for the future of newspapers. "Journalism Studies" 2008, vol. 9, no. 5, s. 704-716
  25. Rayport J.F., The truth about Internet business models - In the end, an e-business is just another business. "Strategy & Business" 1999
  26. Reporting to a New Audience on the Web, Nieman Report 2005
  27. Scott B., A Contemporary History of Digital Journalism, "Television and New Media" 2005, vol. 6, no. 1
  28. Zingarelli M., Surfing the Wave of Flux: A Journey into How Conventional Media are Adapting to Meet the Demands of the New Online Medium, Carleton University, Ottawa 2000
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu