BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rawski Damian (Politechnika Lubelska), Szadura Przemysław (Politechnika Lubelska), Laskowski Maciej (Politechnika Lubelska)
Tytuł
Layar - wirtualna rzeczywistość drogą do stworzenia inteligentnego miasta
Layar - Augmented Reality as a Method to Create a Smart City
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia Informatica, 2012, nr 29, s. 71-82, rys., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
Informatyka w mieście - w społeczeństwie informacyjnym
Słowa kluczowe
Inteligentne miasto, Technologie mobilne, Rzeczywistość wirtualna
Smart city, Mobile technologies, Virtual reality
Uwagi
summ.
Abstrakt
Z punktu widzenia przetwarzania informacji przez obywateli społeczeństwa informacyjnego artykuł przedstawia jedynie najważniejsze, zdaniem autora, psychologiczne bariery informacyjne, jednak należy podkreślić, że nie są to jedyne przeszkody w optymalnym korzystaniu z informacji. Oprócz wspomnianych barier psychologicznych należy zwrócić uwagę na bariery ekonomiczne (brak pieniędzy na zakup komputera, dostępu do sieci), organizacyjne (np. brak odpowiedniej metainformacji lub nadmierna biurokracja) i społeczne (kłopoty z komunikacją społeczną, manipulowanie informacją lub niechęć do dzielenia się nią). Bariery te będą tematem dalszych badań.(fragment tekstu)

The rapid growth of smartphone market share is a key factor for both developing and implementing many different solutions dedicated to this kind of mobile devices. One of the most promising technologies is Layar, developed by SPRX Mobile - a mobile platform for discovering digital information about the physical world around you. Using Augmented Reality (AR) technology, Layar displays layers of digital information to the users' mobile phones. This paper describes the implementation of Layar technology in creating a virtual guide of university campus in order to help both students and persons who come to the university for the fi rst time with fi nding particular buildings and every needed information about it. The issues of creating an information layer containing all the necessary information about the campus' buildings are discussed.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Azuma R., A Survey of Augmented Reality, "Presence: Teleoperators and Virtual Environments 6" nr 4, sierpień 1997.
  2. Baranowska-Skimina A., Smartfony opanowują rynek, http://www.egospodarka.pl/ 72566,Smartfony-opanowuja-rynek,1,39,1.html, 2011 (21.03.2012).
  3. Cameron C., Layar 6.1 Update Now in App Stores, http://layar.com/blog/2012/02/14/ layar-61-now-in-app-stores/, 2012 (28.03.2012).
  4. Haller M., Billinghurst M., Thomas B.H., Emerging Technologies of Augmented Reality: Interfaces and Design, London, Idea Group Publishing 2007.
  5. Hatalska N., Penetracja smartfonów w Polsce - dane za 2011, http://hatalska.com/2012/02 /13/penetracja-smartfonow-w-polsce-dane-za-2011/, 2012 (21.03.2012).
  6. Konecki T., Rzeczywistość rozszerzona - lepsza wersja świata, http://nt.interia.pl/news/ rzeczywistosc-rozszerzona-lepsza-wersja-swiata,1651714, 2011 (21.03.2012).
  7. Laskowski M., Czynniki zwiększające jakość użytkową interfejsów aplikacji internetowych, "Logistyka" 2011, nr 6, Instytut Logistyki i Magazynowania.
  8. Madden L., Professional Augmented Reality Browsers for Smartphones: Programming for junaio, Layar and Wikitude, Chicester, John Wiley & Sons 2011.
  9. Maj M., Telefonia komórkowa: większe nasycenie i różnorodność, http://di.com.pl/ news/30118, 2010 (21.03.2012).
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
0867-1753
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu