BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Butryn Beata (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Małachowski Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Podstawowe dane statystyczne polskiego rynku e-finansów
Key Statistics of Polish E-Finance Market
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 58, s. 25-34, rys., tab., bibliogr. 9 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II
Słowa kluczowe
Finanse
Finance
Uwagi
summ.
Abstrakt
Polski rynek e-finansów znajduje się w fazie dynamicznego rozwoju. Według najnowszych danych 56,4% gospodarstw domowych posiada komputery a 57,8% Polaków korzysta z dostępu do Internetu, a 84,9% posiada telefon komórkowy (co najmniej jeden). Ogólnie, w tych samych badaniach zwraca się uwagę, że cały rynek telekomunikacyjny "skręca" w kierunku technologii internetowych. Populację polskich internautów silnie determinują, jak dotychczas, trzy kryteria: wiek, miejsce zamieszkania i wykształcenie. Mniejsze znaczenie ma tu płeć. Generalnie populację tę tworzą ludzie relatywnie młodzi, mieszkający w większych miastach, lepiej wykształceni, oraz co potwierdza ich status - lepiej przeciętnie zarabiający. Już to daje pomyślne perspektywy rozwoju e-biznesu, a e-finansów w szczególności. W dalszej części naszych rozważań zaprezentujemy więcej bardziej szczegółowych danych wywodzących się z przywoływanych różnych źródeł. Dane te dość dobrze charakteryzują stan i perspektywy rozwoju polskiego rynku e-finansów. (fragment tekstu)

The article presents the basic statistical data characterizing the current state and prospects of development of the Polish market for e-finance. in comparison to EU countries are showed significant delays in the development of this market. In conclusion, given that much of the dynamics of the development of e-financial market in Poland, compared to traditional markets (segments) for financial, creates favorable conditions to strengthen and expand product offerings and e-financial to the benefit of present and future of its users. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. e-Płatności, http://www.poland.gov.pl/e-Platnosci,(e-Banking),2589.html, luty 2009.
  2. Fundusze w sieci mają przyszłość, http://direct.money.pl/funduszeinwestycyjne, styczeń 2009.
  3. Google Poland Finance Study 2008, w: Polskie e-finanse pod lupą google, www.money.pl/artykul/polskie/e-finanse, styczeń 2009.
  4. Hałabuz N.: Skacz z banku do banku, www.wyborcza.pl., styczeń 2010.
  5. Laska M., Małachowski A.: Analiza funkcjonalności i testy użyteczności wybranych witryn i portali polskiego rynku e-finansów, mat. konf. e-Gospodarka w Polsce, stan obecny i perspektywy rozwoju, "Poczta - Telekomunikacja" - teoria i praktyka, Szczecin-Malmoe-Kopenhaga, 10-12.06.2010, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług (w druku).
  6. Małachowski A.: Organizacja i funkcjonowanie polskiego rynku e-finansów. Witryny i portale specjalizowane w dziedzinie e-finansów, mat. konf. e-Gospodarka w Polsce, stan obecny i perspektywy rozwoju, "Poczta - Telekomunikacja" - teoria i praktyka, Szczecin-Malmoe-Kopenhaga, 10-12.06.2010, Uniwersytet Szczeciński, Wydział Zarządzania i Ekonomiki Usług (w druku).
  7. Nowe systemy e-płatności, http://biznes.gazetaprawna.pl/artykuly/6108,nowe_- systemy_e_platnosci.html, luty 2009.
  8. Polskie e-finanse pod lupą google, www.money.pl/artykul/polskie/e-finanse, styczeń 2009.
  9. Sposoby płatności, www.egospodarka.pl/Sposoby-platnosci-Poczta-Polskaliderem. html, luty 2009.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu