BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Gołębiowski Marian (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Elementy kultury jakości w organizacji
Elements of Culture Quality in an Organization
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 2014, nr 38 T.1, s. 33-42, tab., bibliogr. 10 poz.
Tytuł własny numeru
Zarządzanie
Słowa kluczowe
Kultura jakości, Zarządzanie jakością, Kultura organizacyjna, Zarządzanie przedsiębiorstwem
Culture quality, Quality management, Organisational culture, Enterprise management
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Celem artykułu jest przedstawienie zasadniczych elementów kultury jakości w organizacji. Podjęto próbę określenia najważniejszych cech, funkcji i wyznaczników kultury jakości. Tłem rozważań są podstawowe elementy kultury organizacyjnej i jej funkcje, a także rola kultury organizacyjnej w systemie zarządzania jakością w organizacji. (abstrakt oryginalny)

The article discusses elements of culture quality in an organization - its most importantfeatures, functions and indicators. The basic elements of organizational culture and its functions, as well as the role of organizational culture in quality management were the background to the presented reflections. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Dahlgaard J.J., Kristensen K., Kanji G.K., Podstawy zarządzania jakością, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  2. Goetsch D.L., Davis S.B., Quality Management. Intraduction to Total Quality Management for Production, Processing, and Services, Pearson Education, Upper Saddle River 2006.
  3. Klimat organizacyjny i jego konsekwencje dla funkcjonowania pracowników, red. A. Lipińska-Grobelny, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 2007.
  4. Koźmiński A.K., Jemielniak D., Zarządzanie od podstaw, a Wolters Kluwer Business, Warszawa 2011.
  5. Łukasiński W., Wpływ kultury jakości na funkcjonowanie organizacji, "Przegląd Organizacji" 2011, nr 6.
  6. Molenda M., Znaczenie wartości organizacyjnych w rozwoju kultury jakości, http:// www.woiz.polsl.pl/znwoiz/z63a/ARTYKUŁ2014.pdf, s. 212.
  7. Nowa encyklopedia powszechna PWN, t IV, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2004.
  8. Stańda A., Kultura organizacyjna w perspektywie strategicznej, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Poznaniu nr 33, Współczesne tendencje w zarządzaniu, red. K. Zimniewicz, Poznań 2003.
  9. Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość: Tożsamość, PWE, Warszawa 1995.
  10. Wawak S., Kultura organizacyjna a wdrażanie SZJ, http://mfiles.pl/pl/index.php/Kultura_ organizacyjna_ w_kontekście_zarządzania_jakością.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
2080-4881
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu