BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Jankowska Alicja
Tytuł
Convention Bureau Szczecin jako nowe biuro turystyki biznesowej na polskim rynku
Convention Bureau Szczecin as a New Business Tourism Office in the Polish Market
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2011, nr 15, s. 53-63, tab.
Instruments, Strategies and Challenges for Bringing Congresses and Events to Second-Tier Cities
Tytuł własny numeru
Instrumenty, strategie i wyzwania w przyciąganiu kongresów do miast niebędących stolicami
Słowa kluczowe
Turystyka biznesowa, Biuro podróży
Business tourism, Travel agency
Uwagi
streszcz., summ..
Abstrakt
Dzięki Stowarzyszeniu Konferencje i Kongresy już 10 lat temu zapoczątkowano działania mające na celu szeroko rozumiany rozwój usług konferencyjnych i kongresowych w Polsce. Działania te realizowane są także przez Convention Bureaux, których w Polsce jest dziesięć. Najmłodsze jest powstałe w 2009 roku Convention Bureau (CB) Szczecin. Niniejszy artykuł jest próbą ukazania, że powstanie CB na rynku turystyki biznesowej w Szczecinie może okazać się efektywnym narzędziem, służącym do zwiększenia liczby konferencji organizowanych na rynku lokalnym. W artykule zaprezentowano rolę turystyki biznesowej oraz wpływ Convention Bureaux na rynek turystyki biznesowej. W dalszej części opracowania skupiono się na pozycji Szczecina i jego potencjale w rozwoju turystyki biznesowej, a następnie przedstawiono działania Convention Bureau Szczecin i omówiono ich znaczenie dla szczecińskich podmiotów.(fragment tekstu)

Meeting industry is one of the most dynamically developing sectors in Poland. Revenue made from business tourists is incomparably greater than from ordinary tourists. Therefore, in Poland more Convention Bureaux are found, which are responsible and deal with promoting the city and region as an attractive destination for business tourism. They also become the first contact for potential associations and corporate buyers. The first part of the article presents the importance of business tourism for the development of cities and regions. In the next part, the role of Convention Bureau in business tourism sector is presented. The remainder of this paper focuses on Szczecin and its potential to place business meetings also examines the contribution of activities for the increase in the number of meetings in the city and region. The article attempts to answer the question whether the creation of the Convention Bureau Szczecin may have an impact on increasing number of organised meetings. Szczecin can be found as an attractive destination for business meetings. Has a well -diversified list of conference facilities and is also attractive as a city. Convention Bureau Szczecin appeared on the Polish business tourism market in 2009 to take advantage of existing potential in the local market. One of the first of more visible actions undertaken was organizing I International business tourism conference in Szczecin Instruments, strategies and challenges for bringing congresses and events to second-tier cities, which was held on 29-30 March 2010, attracting 110 participants and excellent speakers. Activities undertaken by Convention Bureau Szczecin have a chance to succeed. The effectivity of such activities can be greater with proper founds from local authorities and a matter of acquiring funds from EU projects.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J. Swarbrooke, S. Horner, Business Travel and Tourism, Oxford Butterworth & Heinemann, 2001.
  2. J. Czerwiński, Podstawy turystyki, Wspólnota Akademicka, Legnica 2007.
  3. R. Davidson, B. Cope, Turystyka biznesowa, POT, Warszawa 2003.
  4. W.W. Gaworecki, Turystyka, PWE, Warszawa 2007.
  5. Turystyka w badaniach naukowych. Prace ekonomiczne, red. A. Nowakowska i M. Przydział, WSIiZ, Rzeszów 2006, s. 469.
  6. M.J. Flynn, L.K. Flynn, The evolution of CVB's, "Show Management" nr 101, kwiecień 2001.
  7. S. Wróblewski, Turystyka biznesowa. Produkt i promocja, Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce, Warszawa 2005.
  8. B. Danke, Struktura organizacji i zarządzania turystyką biznesową w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem działalności Gdańsk Convention Bureau, w: Turystyka biznesowa, Zbiór materiałów pokonferencyjnych, Gdańsk 06-07 września 2007, s. 413.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1644-0501
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu