BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Davidson Rob (University of Westminster)
Tytuł
The Use of Customer Relationship Management and Direct Marketing Tools by Convention Bureaus
Wykorzystanie marketingu bezpośredniego oraz systemów CRM przez Convention Bureau
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2011, nr 15, s. 47-52
Instruments, Strategies and Challenges for Bringing Congresses and Events to Second-Tier Cities
Tytuł własny numeru
Instrumenty, strategie i wyzwania w przyciąganiu kongresów do miast niebędących stolicami
Słowa kluczowe
Marketing bezpośredni, Komunikowanie w biznesie, Zarządzanie Kontaktami z Klientem, Turystyka biznesowa
Direct marketing, Business communication, Customer Relationship Management (CRM), Business tourism
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
W artykule pokazano, w jaki sposób organizacje odpowiedzialne za marketing grupowej turystyki biznesowej - Convention Bureau wykorzystują narzędzia CRM oraz marketing bezpośredni w komunikacji z klientami, potencjalnymi klientami oraz partnerami w obszarze działania. Ze względu na rosnącą konkurencję między miastami na rynku konferencji i kongresów odpowiednio przygotowany produkt turystyczny jest już niewystarczający dla przyciągnięcia potencjalnych organizatorów. Osiągnięcie przewagi konkurencyjnej jest możliwe m.in. poprzez twórcze wykorzystanie zaawansowanych technik marketingowych omówionych w artykule.(abstrakt oryginalny)

There is no doubt that, in an increasingly competitive environment, CVBs all over the world are becoming more aware of the advantages offered by the two marketing communications techniques discussed in this article. Indeed, the 2004 Survey of Destination Management Organisations undertaken by the World Tourism Organisation indicated that the two areas of activity projected to be undertaken by significantly more destination marketing organisations of all types, including CVBs, in the following three years were10: - E-mail Marketing, - Customer Relationship Management (CRM). In a buyers' market, it is certain that in the future, successfully attracting meetings events will increasingly depend on CVBs' creative and exhaustive use of all of the marketing communications techniques available to them, including CRM and direct marketing.(fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. J.C. Holloway, Marketing for Tourism, Prentice Hall, 2004.
  2. C. Canning, "Understanding CRM", in The Meetings Professional, "Meeting Professionals International", July 2004.
  3. S. Pike, Destination Marketing Organisations, Elsevier 2004.
  4. M. Lenhart, Can you be bought?, "Meetings & Conventions", March 1998.
  5. P. Kotler, J. Bowen and J. Makens, Marketing for Hospitality and Tourism, Prentice Hall, 2003.
  6. V. Middleton, Marketing in Travel and Tourism, Butterworth-Heinemann, 2001.
  7. T. Rogers, Conferences and Conventions: A Global Industry, Butterworth-Heinemann 2003, p. 105.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1644-0501
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu