BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Kanabrocka Anna (Uniwersytet Warszawski)
Tytuł
Przestrzeń komunikacji marketingowej podczas wydarzeń turystyki biznesowej
Marketing Communication Space and Business Tourism Events
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2010, nr 13, s. 21-30
Słowa kluczowe
Turystyka biznesowa, Komunikowanie marketingowe
Business tourism, Marketing communication
Uwagi
summ.
Abstrakt
Do rozwoju sektora turystyki biznesowej z pewnością przyczynił się odnotowywany wzrost znaczenia funkcji komunikacyjnej (informacyjnej). Udział w wydarzeniach coraz częściej traktowany jest jako narzędzie komunikowania z otoczeniem oraz nawiązywania i utrzymywania kontaktów face-to-face z pozostałymi uczestnikami rynku. Niebagatelne znaczenie w organizacji wydarzeń turystyki biznesowej mają zmiany w otoczeniu, w szczególności rozwój techniki informacyjnej i upowszechnienie dostępu do wszechstronnej informacji, w tym pojawienie się Internetu jako dodatkowej przestrzeni komunikacji marketingowej. Największym wyzwaniem, które stoi przed organizatorem wydarzeń, jest stworzenie adekwatnej przestrzeni komunikacji marketingowej dla uczestników wydarzeń turystyki biznesowej - zaspokajającej "potrzebę spotykania się i negocjowania twarzą w twarz z innymi [...], jedną z najdawniejszych pobudek stojących za nieodpartą potrzebą mobilności, która zaowocowała w wieku XXI narodzinami największego światowego przemysłu"(fragment tekstu)

Business tourism is one of the most promising sector of Polish industry. Although detailed classifi cation of business tourism can be provided, due to the hybridization of meetings, incentives, congresses and events/exhibitions the best solution is to treat every event leading to face-to-face contact as business tourism event. As the main objective of every business meeting is to ensure the proper communication between the participants, the marketing communication background was presented, including communication in the hypermedia computer-mediated environment. The conclusion is that thanks to the Internet the "communication area" was enlarged, especially as far as pre- and post event communication is concerned. In the future, the range of communication tools will be widened, in particular those enabling personalization.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. R. Davidson, B. Cope, Turystyka biznesowa. Konferencje, podróże motywacyjne, wystawy, turystyka korporacyjna, Polska Organizacja Turystyczna, Warszawa, 2003.
  2. J. Swarbrooke, S. Horner, Business Travel and Tourism, Oxford Butterworth & Heinemann 2001.
  3. Komunikacja marketingowa - instrumenty i metody, red. B. Szymoniuk, PWE, Warszawa, 2006.
  4. H. Mruk, A. Kuca, Marketing targowy. Vademecum wystawcy, Polska Korporacja Targowa, Poznań, 2006.
  5. M. Rabij, E-mydło i powidło, "Newsweek Polska" 2006, nr 45.
  6. P. Barwise, K. Hammond, Media, Warszawa 2001.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1644-0501
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu