BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Celuch Krzysztof (Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Informatyczna w Warszawie)
Tytuł
Wpływ zajęć rekreacyjnych w turystyce motywacyjnej na poprawę funkcjonowania firmy
Analysis of Influence of Recreation Activities in Incentive Travel on the Improvement of Company Performance
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2010, nr 13, s. 87-99, rys.
Słowa kluczowe
Rekreacja, Turystyka, Kondycja przedsiębiorstwa
Recreation, Tourism, Enterprises condition
Uwagi
summ.
Abstrakt
Celem badania było sprawdzenie, jakie są odczucia uczestników podróży motywacyjnych w kontekście ich udziału w przeprowadzonych zajęciach rekreacyjnych oraz jak ich zdaniem wpływa to na poprawę funkcjonowania fi rmy. Zastosowano sondaż diagnostyczny polegający na rozpoznaniu zjawisk społecznych z dziedziny turystyki, charakteryzujący daną zbiorowość. Dzięki tej metodzie można bardzo szczegółowo poznać opinie badanej zbiorowości. W badaniach wykorzystano następujące techniki badawcze: - wywiad nieskategoryzowany - charakteryzujący się dowolnością formułowania pytań, ich kolejnością i możliwością zmiany problematyki podczas rozmowy; - ankietę środowiskową, którą rozprowadzono wśród pracowników jednej organizacji, z prośbą o jej wypełnienie i bezpośredni zwrot; - analizę dokumentacji organizacji, która pozwoliła na zgromadzenie wstępnych, opisowych, a także ilościowych informacji o badanej organizacji.(fragment tekstu)

Incentive travel, as a product ordered and paid by companies, corporations, organizations etc., in statistics and rankings is referred to as an element of business tourism. This wide term encompasses all kinds of business trips, trade missions, trade fairs, conferences, meetings and trainings. During many incentive trips, characterized by, among others: an itinerary unavailable for a regular tourist, high budget and flawless organization with frequently occurring elements of recreation activities aiming at integrating employees, and staff with the management as well. Socializing during incentive trips is directed at a specifi cally defined group of people, does not exceed the limits of this group and enables the develop ment of entirely new features. As the research carried out in TP S.A. Poznań i Boehringer Ingelheim Marketing Sp. z o.o. in the spring of 2003 points out, in a group of 50 staff (aged 20-50) participating in incentive trips business results of incentive travel turned out to be positive (e.g. work capacity has increased, diffi cult issues have been easier to discuss and solve in the workplace, etc.; thanks to incentive travel you can achieve increased profi ts, strengthen the position of the company and meet market requirements). Tourism of such type should be planned with consideration of a long-term strategy and benefi ts for the company. It does not undergo classic marketing rules of traditional tourism market. It shows that people compete, not firms.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. W. Siwiński, Metody badań pedagogicznych w dziedzinie kultury fizycznej i turystyki, AWF Poznań, Poznań 1997.
  2. M. Demel, W. Humen, Wprowadzenie do rekreacji fizycznej, Wydawnictwo AWF, Warszawa 1970.
  3. T. Wolańska, Rekreacja ruchowa i turystyka, AWF, Warszawa 1989.
  4. A. Świątecki, Incentive po polsku - poradnik, niezbędnik, kompendium, Best Eastern Plaza Hotels, Warszawa 1999.
  5. W. Hunziker, Le Tourisme social, Bern 1951.
  6. S. Medlik, Leksykon podróży, turystyki i hotelarstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1995.
  7. J. Bank, Zarządzanie przez jakość, Gebethner i Ska, Warszawa 1997.
  8. A. Toffler, Fala za falą, rozmowa z Jackiem Żakowskim, "Gazeta Wyborcza" z 24-27 grudnia 1998.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1644-0501
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu