BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rapacz Andrzej (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu), Michalska-Dudek Izabela (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu)
Tytuł
Wykorzystanie stron internetowych w działaniach promocyjnych zakładów hotelarskich na Dolnym Śląsku
Using Internet in the Functioning of Hotels in Lower Silesia Region
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2009, nr 11, s. 153-161, rys.
Słowa kluczowe
Witryny internetowe, Hotelarstwo, Promocja
Internet websites, Hotel industry, Promotion
Uwagi
summ.
Kraj/Region
Dolny Śląsk
Lower Silesia
Abstrakt
Przeprowadzone badania potwierdzają, iż osoby zarządzające obiektami hotelarskimi na Dolnym Śląsku zauważają i wykorzystują oferowane przez WWW możliwości. Jest to najbardziej popularne narzędzie promocyjne, prawie 94,00% badanych obiektów ma bowiem własną stronę internetową, którą traktują jako istotne narzędzie w działalności promocyjnej. Badani na swoich witrynach umieszczają dokładne opisy obiektów oraz wiele potrzebnych potencjalnym klientom informacji, na przykład galerie zdjęć, cenniki, mapki dojazdowe, opisy regionu i miejscowości. Ponadto w 3/4 badanych przypadków za pomocą witryn internetowych oferowana jest potencjalnym klientom możliwość dokonania rezerwacji noclegu. Niepokojący może by jedynie niewielki odsetek badanych zakładów hotelarskich, które umożliwiają swoim klientom dokonanie zakupu i płatności za pośrednictwem własnego serwisu WWW.(fragment tekstu)

The hereby article presents opportunities for the application of modern information technologies by tourist establishments as the tool of their promotional policy. Among information technologies applied in the tourist sector, the Internet has been occupying the most important role in recent years and since mid 90s of the XX-th century has become the platform for the development of diversifi ed e-commerce type of products reservations and sales. Most frequently this medium is used for the presentation of a tourist enterprise offer, which is supposed to result in booking and sales of tourist services. Among the most important participants of tourist services distribution via electronic channels one may point to, among others, these hotels which on their web sites offer booking of their services via e-mail, on-line application forms fi lling, sending and sales of their services. The article also presents surveys results referring to the degree and scope of the Internet application in promotional activities related to hotels functioning in Lower Silesia region.(original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Sektor turystyczny w społeczeństwie informacyjnym, w: Turystyka - poczta - telekomunikacja, red. A. Panasiuk, Szczecin 2001, s. 26-27.
  2. I. Dembińska-Cyran, J. Hołub-Iwan, J. Perenc, Zarządzanie relacjami z klientem, Warszawa 2004.
  3. Komunikowanie się w marketingu, red. H. Mruka, Warszawa 2004.
  4. T. Maciejowski, Firma w Internecie. Budowanie przewagi konkurencyjnej, Kraków 2004.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1644-0501
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu