BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Rosa Grażyna (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Analiza potrzeb kulturowych klientów na przykładzie badań ankietowych w szczecińskich teatrach
The Analysis of Culture Needs on the Example of Survey Research in Theatres of Szczecin
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Problemy Zarządzania, Finansów i Marketingu, 2009, nr 14, s. 165-174, rys.
Tytuł własny numeru
Instrumenty i kierunki stymulowania rozwoju przedsiębiorstw i instytucji
Słowa kluczowe
Instytucje kultury, Teatr, Potrzeby człowieka, Zaspokojenie potrzeb
Cultural institutions, Theater, Human needs, Meet needs
Uwagi
summ. Tekst umieszczony jest w internecie na stronie wydawcy WZiEU. Informacja umieszczona za jego zgodą.
Kraj/Region
Szczecin
Szczecin
Abstrakt
Kultura jest jednym z aspektów funkcjonowania człowieka, z nią wiążą się zachowania konsumentów. Potrzeby kulturowe są nieodłącznym elementem każdej kultury. Głównym celem badania było poznanie potrzeb i preferencji konsumentów, aby dostosować do nich ofertę. Badanie obejmowało zagadnienia dotyczące sposobu spędzania wolnego czasu, częstotliwości uczęszczania do teatrów, preferowania konkretnych scen, sposobów pozyskiwania biletów, najbardziej cenionych w teatrze kategorii, czynników wyboru spektaklu, czynników sprzyjających i utrudniających korzystanie z oferty teatrów, źródeł informacji o przedstawieniach. Na przykładzie badań przeprowadzonych w szczecińskich teatrach na próbie pilotażowej można zauważyć, że wraz z wykształceniem, zajmowaną pozycją w społeczeństwie, sytuacją materialną świadomość potrzeby korzystania z oferty kulturalnej rośnie.(fragment tekstu)

The paper presents the essence of rendering cultural services on the example of survey research conducted in theatres of Szczecin. It should be noticed that the awareness of the need for using cultural services is positively correlated with education, social status and household income. Each man possesses a certain pattern of thinking, feeling and behaving that have been learned in the life time. The important role in this pattern plays using cultural services offer. (original abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  2. Rudnicki L., Zachowanie konsumentów na rynku, PWE, Warszawa 2000.
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1509-0507
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu