BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nagaj Rafał (Uniwersytet Szczeciński)
Tytuł
Informatyzacja i rozwój e-gospodarki w energetyce
The Computerisation and Development of E-Business in the Energy Sector
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Usług, 2010, nr 58, s. 85-92, rys., bibliogr. 7 poz.
Tytuł własny numeru
E-gospodarka w Polsce. Stan obecny i perspektywy rozwoju. Część II
Słowa kluczowe
Informatyzacja, Gospodarka
Informatization, Economy
Uwagi
summ.
Abstrakt
Strategia Lizbońska zakłada, że dzięki wspólnej gospodarce Europa stanie się najszybciej rozwijającą się i najbardziej rozwiniętą częścią świata. Do tego celu niezbędna jest poprawa innowacyjności i informatyzacja, czyli rozwój tzw. e-gospodarki. Duży udział w osiągnięciu tego ma mieć energetyka, która w znacznym stopniu decyduje o kosztach prowadzenia działalności, ale również jest głównym klientem branży informatycznej. Energetyka jest segmentem gospodarki, który ostatnio najwięcej inwestuje w infrastrukturę informatyczną i teleinformatyczną. Celem jest usprawnienie funkcjonowania przedsiębiorstw energetycznych oraz poprawa obsługi klientów. Energetyka to sektor należący do obszaru tradycyjnej gospodarki, gdzie sposób działalności jest przewidywalny, korzysta się z korzyści skali, a produkcja oparta jest na kapitale i planowaniu długoterminowym. Sektor energetyczny przeznaczając setki milionów złotych na informatyzację, staje się jednym z najbardziej nowoczesnych sektorów gospodarki. Obserwując wielkości nakładów inwestycyjnych w ten obszar, można by podejrzewać, iż energetyka należy do grona sektorów tzw. e-gospodarki (fragment tekstu)

The energy market is the sector at great expenditures on innovation activities and computerization. The electricity companies are one of the most modern enterprises equipped with selected information and communication technologies in Poland. The EU policy promote the development of renewable energy, the environmental protection and creation of the competitiveness. The regulations cause that the companies have to use the Internet and typical production activity change into activity based on the knowledge and e-business. (fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Hartman A., Sifonis J., Kador J.: E-biznes. Strategie sukcesu w gospodarce internetowej, Wydawnictwo Liber, Warszawa 2001.
  2. www.cire.pl
  3. www.uke.gov.pl
  4. www.ure.gov.pl
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1896-382X
Język
pol
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu