BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Pitoska Electra (School of Management & Economics,Technological Educational Institute of Western Macedonia)
Tytuł
Wine Tourism and Local Development in Greece
Turystyka winna i rozwój lokalny w Grecji
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Ekonomiczne Problemy Turystyki, 2014, nr 4(28), s. 357-368, wykr., bibliogr. 16 poz.
Scientific Journal. Economic Problems of Tourism
Słowa kluczowe
Turystyka, Rozwój lokalny, Korzyści gospodarcze
Tourism, Local development, Economic benefits
Uwagi
streszcz., summ.
Abstrakt
Turystyka winiarska jest ważnym zasobem dochodów w krajach produkujących wino. Turystyka winna zaczęła rozwijać się w Grecji w ciągu ostatnich trzydziestu lat. Istnieje wiele korzyści z turystyki winne, które pozytywnie wpływają na branże turystyczną jak i winiarską. Jednak korzyści te nie są doceniane. Aby zwrócić uwagę na wkład turystyki winiarskiej w rozwój lokalny w Grecji w październiku 2013 roku przeprowadzono badania empiryczne. Zostało wybranych pięć różnych obszarów w Grecji. Niektóre wnioski mogą być wyodrębnione na podstawie analizy odpowiedzi dotyczących wkładu turystyki winiarskiej w lokalnym przemyśle winiarskim, lokalnej społeczności i firm turystycznych.(abstrakt autora)

Wine tourism is a form of agricultural tourism and also is an important resource of income when it comes to organized wine producing countries. Wine tourism in Greece emerged and developed only during the last thirty years. There are various benefits from wine tourism that positively affect the professionals from both industries, wine and tourism and also the local communities and economies. However, these benefits are not widely appreciated. The benefits from the wine industry are related to the building of an image and a reputation, the increase of selling rates, consumers' education and communication with them, the protection of the brand's name credibility. The places-destinations of wine tourism are benefited by the development and differentiation of their local economies, the best utilization of their resources, the establishment of a united and unique positive image and reputation, the increased number of visitors and profits and the attraction of new and permanent tourists during an expanded touristic period. In order to point out the contribution of wine tourism to local development in Greece in October 2013 an empirical research was carried out. As the field of the study five different areas were chosen. Certain conclusions can be extracted by the analysis of the answers concerning the contribution of Wine tourism in the local Wine industry, the local community and the touristic businesses.(author's abstract)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. Getz D. (2000), Explore wine tourism: Management, Development & Destination, Cognizant Communication Corporation.
  2. Hall M. & N. Macionis (1998), Wine tourism in Australia and New Zealand, R.W.Batler
  3. Hall C.M., Sharples L., Cambourne B., Macionis N., (2000), Wine Tourism around the World- Development.
  4. Hall M., Cambourne B., Macionis N., Johnson G., (1997), Wine Tourism and Network Development in Australia and New Zealand: Review, Establishment and Prospects. "International Journal of Wine Marketing", ISSN: 0954-7541
  5. Johnson G. (1997), Surveying wine tourism in New Zelend from the edition Proceedings of the first national Tourism Students - Conference (pp. 61-66) - Tourism Club, Management and Markets, Butterworth Heineman.
  6. Logothetis M., (1999), Tourism and viable development.
  7. Ministry of Rural Development and Food (2013), European Community (2013), Agriculture and Rural DevelopmentRural Development policy 2007-2013, http:// www.agrotikianaptixi.gr/index.php?op=Axis&todo=Load&id=03f68714dba796f8, 15/12/2013.
  8. McDermott D., McCormack P., Business Networks in the Island of Ireland, InterTradeIreland, Ireland 2005.
  9. Logothetis M., (1999), Tourism & Vialable development.
  10. Macionis M. & N (1998), Wine tourism in Australia and New Zealand, R.W. Batler.
  11. Mueller R.A.E., Sumner D.A., Lapsley J.T., Clusters of Grapes and Wine, Department of Agricultural Economics University at Kiel, Germany. Sumner University of California Agricultural Issues, 2005
  12. Peters G. (1977), American Winescapes- The Cultural landscapes of America's Wine country.
  13. Piperopoulos G. (1996), I communicate therefore I exist, Ellinika Grammata, Athens ISBN 9789603441915.
  14. Rolf A.E.M., Sumner D.A., Lapsley J.T., Cluster of Grapes and Wine, Departament of Ahricultural Economics University at Kiel, Germany, Sumner University of California Agricultural Issue, 2005.
  15. Stevenson T., Sotheby's Wine Encyclopedia: Fourth Edition, Revised, 2011, Wine Producers Association of Vineyards in Northern Greece.
  16. Velissariou E., Galagala A., Karathanos A. (2009), Wine Tourism. Planning and Development of a Wine Route Network in the Region of Thessaly in Greece, "Tourismos: An International Multidisciplinary Journal Of Tourism" spring 2009, Vol. 4, No. 4, pp. 311-330, ISSN: 1790-8418 TOURISMOS
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1644-0501
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu