BazEkon - Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie

BazEkon home page

Meny główne

Autor
Nitkiewicz-Jankowska Anna (Uniwersytet Śląski w Katowicach)
Tytuł
Concept of a Brand Tourist Product of the Border Zone
Koncepcja markowego produktu turystycznego strefy przygranicznej
Źródło
Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Scientific Journal. Service Management, 2010, vol. 6, s. 127-139, rys.
Słowa kluczowe
Marka produktu, Produkt turystyczny, Turystyka handlowa
Product brand, Tourist product, Trade tourism
Uwagi
streszcz.
Abstrakt
Jednym z najprężniej rozwijających się sektorów gospodarki jest turystyka, na co wskazują liczne dane publikowane przez Światową Organizację Turystyczną (UN WTO). W przypadku tak turystyki krajowej, jak i zagranicznej w Polsce zauważa się wysoką wrażliwość rynku na panującą na świecie sytuację gospodarczą i związane z tym na przykład wahania kursów walut. Zatem jednym ze sposobów utrzymania ogólnoświatowej tendencji do wzrastania liczby podróży turystycznych jest zwrócenie uwagi na jakość i innowacyjność oferty turystycznej. Przykładem zabiegów w tym kierunku jest kreowanie markowych produktów turystycznych. Celem artykułu jest przedstawienie propozycji procesu tworzenia markowego produktu turystycznego oraz opracowanej na jego podstawie koncepcji markowego produktu turystycznego strefy przygranicznej. Osiągnięcie tak postawionych celów poprzedzone zostało zdefiniowaniem terminów strefa przygraniczna i turystyka przygraniczna.(abstrakt autora)

Increased importance of the economic potential in the world contributed to increased functions of marketing and its adaptation for the new role it should play. Interest in marketing results from the fact that it is regarded among the basic instruments of management, which mainly influence the size of the global market and its behavior.1 Numerous data published by the UNWTO shows that tourism is one of the most dynamically growing economic sectors. In case of both domestic and foreign tourism, high sensitivity to the global economic situation can be observed in Poland, as well as e.g. related fluctuations in currency exchange rates. Hence, one of the ways to maintain the worldwide growing tendency for the number of tourist trips is more attention paid to the quality and innovative features of the tourist offer. Examples of actions aimed at this include development of brand tourist products(fragment of text)
Dostępne w
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego
Pełny tekst
Pokaż
Bibliografia
Pokaż
  1. V.T.C. Middleton, Marketing w turystyce, National Tourism Promotion Agency, Warsaw 1996
  2. M. Więckowski, Przyrodnicze uwarunkowania kształtowania się polsko-słowackich więzi transgranicznych, PAN, IGiPZ, Geographic Publications No. 195, Warsaw 2004
  3. R. Prokop, Charakterystyka i typologia pogranicza polsko-czeskiego pod względem potencjalnej aktywności i zainteresowań integracyjnych, in: Strefa pogranicza Polska-Czechy. Procesy transformacji i rozwoju, State Research Institute, Silesian Institute in Opole, Opole 1996, pp. 39-45
  4. T. Studzieniecki, Euroregiony jako obszary współpracy transgranicznej w Polsce, in: Gospodarka turystyczna wobec integracji i rozszerzenia się Unii Europejskiej, ed. K. Sikora, D. Makiła, Scientific Journals of WPSTIH in Bydgoszcz No. 3, Higher School of Tourism and Hotel Industry, Bydgoszcz 2003, p. 43
  5. T. Studzieniecki, Turystyka transgraniczna - próba definicji i interpretacji, in: Unia Europejska a przyszłość polskiej turystyki, Warsaw School of Economics (SGH), Institute of Tourism, Warsaw 2003, p. 324
  6. A. Nitkiewicz-Jankowska, Koncepcja markowego produktu turystycznego strefy przygranicznej województwa śląskiego, Typescript of the doctoral thesis, Faculty of Management and Economics of Services of University of Szczecin, Szczecin 2009
  7. Ph. Kotler, Marketing. Analiza. Planowanie. Wdrażanie i kontrola, Felberg SJA Publishing House, Warsaw 1999
  8. Podstawy marketingu, ed. J. Altkorn, Institute of Marketing, Krakow 2004
  9. T. Kramer, Marketing, Katowice School of Economy, Katowice 1983
  10. Kompendium wiedzy o turystyce, ed. G. Gołembski, Polish Scientific Publishers, Warsaw-Poznań 2002
  11. T. Kramer, Podstawy marketingu, Polish Economy Publishing House, Warsaw 2000
  12. B. Żurawik, W. Żurawik, J. Perenc, Istota marketingu, in: Podstawy marketingu. Problemy na dziś i jutro, ed. J. Perenc, University of Szczecin, Szczecin 2008, pp. 17-18
  13. R. Furtak, Marketing partnerski na rynku usług, Polish Economy Publishing House, Warsaw 2003
  14. T. Żabińska, Marketing w rozwoju turystyki w regionach przygranicznych. Podejście relacyjne, in: Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji europejskiej, ed. A. Rapacz, Publishing House of Wrocław University of Economics, Wrocław 2003, pp. 130-136
  15. A. Payne, Marketing usług, Polish Economy Publishing House, Warsaw 1997
  16. L. Chernatony, Marka. Wizja i tworzenie marki, GWP Publishing House, Gdańsk 2003
  17. M. Zboralski, Nazwy firm i produktów. Marketing bez tajemnic, Polish Economy Publishing House, Warsaw 2000
  18. Ph. Kotler, K.L. Keller, A framework for marketing management, Pearson Prentice Hall, New Jersey 2009
  19. J.Ch. Holloway, Ch. Robinson, Marketing w turystyce, Polish Economy Publishing House, Warsaw 1997
  20. H. Mruk, Zarządzanie marką, Poznań School of Management and Banking, Forum Naukowe Publishing House, Poznań 2002
  21. H. Mruk, I.P. Rutkowski, Strategia produktu. Marketing bez tajemnic, Polish Economy Publishing House, Warsaw 1999
  22. B. Meyer, Kształtowanie wizerunku regionu turystycznego jako element tworzenia przewagi konkurencyjnej, in: Marketing przyszłości. Trendy - Strategie - Instrumenty. Media w kreowaniu wizerunku, Scientific Journals of University of Szczecin No. 414, Szczecin 2005, p. 720
  23. A. Niezgoda, Marketing terytorialny w regionie turystycznym, in: Gospodarka turystyczna. Turystyka i gospodarka turystyczna w Polsce na tle procesów integracji w Europie. Euroregionalizacja. Konkurencyjność. Marketing, ed. A. Rapacz, Publishing House of Wrocław University of Economics, Wrocław 2005, p. 73, 76-77
  24. P. Zmyślony, Koncepcja systemu turystyki w regionie jako podstawa programowania rozwoju regionów turystycznych, in: Turystyka w ujęciu podmiotowym i przestrzennym. Człowiek - Przestrzeń - Przedsiębiorstwo, ed. G. Gołembski, Publishing House of Poznań University of Economics, Poznań 2006, p. 182
Cytowane przez
Pokaż
ISSN
1640-6818
1898-0511
Język
eng
Udostępnij na Facebooku Udostępnij na Twitterze Udostępnij na Google+ Udostępnij na Pinterest Udostępnij na LinkedIn Wyślij znajomemu